S termínem readymade přišel v roce 1915 francouzský dadaista Marcel Duchamp, když z nalezených předmětů vytvořil zcela nové objekty. Mezi ty nejznámější patří převrácený pisoár, pojmenovaný Fontána.
Eva Koťátková má na výstavě rozsáhlou instalaci sestávající z šestadevadesáti koláží fotografií z různých knih. Koláže se zabývají tématem vzdělávání a procesem přejímání sociálních a politických vzorců. Sochy Rachel Harrisonové pak interpretují témata spojená s genderem, sexualitou a politikou.
Eva Koťátková patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější tuzemské umělkyně. V aktuálním pořadí J&T Art Indexu, jejž dává dohromady magazín o trhu s uměním Art+ a který zohledňuje výstavní aktivitu jednotlivých výtvarníků, vydané monografie či zastoupení galeriemi, obsadila druhé místo hned za svým pedagogem z pražské AVU Jiřím Kovandou.
Podle šéfredaktora Art+ Jana Skřivánka si však už třetí rok za sebou připsala do indexu největší počet bodů: loni například samostatně vystavovala ve Vídni, Berlíně, Düsseldorfu a Kolíně nad Rýnem, skupinově pak v osmi dalších městech po celém světě.
Nyní už bodový rozdíl mezi Koťátkovou a Kovandou činí pouhých pět procent. "Před rokem to bylo jednou tolik, dá se očekávat, že umělkyně svého někdejšího pedagoga z Akademie výtvarných umění (AVU) na první příčce brzy vystřídá," říká Skřivánek.