Zahájení expozice v tamním Českém centru provázel velký zájem. Jde o výběr z prací, které loni Baňka pod stejným názvem s úspěchem vystavoval v belgickém Charleroi a na podzim v pražském Rudolfinu.
Černobílé fotografie pořídil koncem 90. let během pobytu v Oregonu. Baňka fotografoval moře, louky, duny, lesy a nebe. "Nechtěl jsem fotit pobřeží tak, jak už to jiní udělali mnohokrát," říká Baňka.
Vylidněné obrazy velkých formátů oscilují na hraně mezi tradiční krajinářskou fotografií a abstrakcí; zároveň pokládají - tak jako celé jeho dílo - otázky o smyslu vizuálního vnímání a toho, co může zachytit fotografie.
Jde o první autorovu samostatnou výstavu ve Francii a zároveň o derniéru Infinity. V březnu bude mít naopak v pařížském Českém centru premiéru jeho nová expozice Agraria et Marginalia.
Pavel Baňka (1941) je jedním z nejvýraznějších současných českých fotografů. Od konce sedmdesátých let vystavuje jak v Evropě, tak v USA, a především díky politickému klimatu v bývalém východním bloku jeho zahraniční projekty vždy převažovaly nad domácími. V roce 1991 spoluzaložil Pražský dům fotografie.
Jeho snímky jsou ve sbírkách významných světových kulturních institucí: například v International Center of Photography v New Yorku, v Muzeu krásných umění v Bostonu nebo v pařížské Národní knihovně.
Informace o projektu Infinity naleznete ZDE.













