Reprezentativní výbor z koláží Jiřího Koláře připravilo pro své návštěvníky pražské muzeum Kampa. Práce z šedesátých a počátku sedmdesátých let pochází se sbírek Jana a Medy Mládkových, kteří je v polovině sedmdesátých zakoupili pro Kolářovu výstavu v Gugenheimově muzeu v New Yorku. Výstava, která nabízí procházku základními technikami Kolářovy tvorby, končí 18. června.
"Myslím si, že ty nejdůležitější metody a přístupy jsou zde zastoupeny," řekl ČTK na dnešní vernisáži kurátor Ivo Binder. Dodal však, že výstava představuje jen zlomek Kolářových děl z kolekce manželů Mládkových. Expozici již mohli vidět návštěvníci Galerie města Trutnova.
Ve své tvorbě se Kolář opírá o myšlenky a výtvarné postupy dadaismu a konstruktivistické tendence, vysvětloval Binder. Narodil se v roce 1914. Jeho jméno je spojeno především s uměleckou Skupinou 42. Přestože jeho výtvarné aktivity mají počátek v třicátých letech, byl zpočátku vnímán převážně jako básník či překladatel. "Teprve na přelomu padesátých a šedesátých let začíná u něj kontinuálně přecházet důraz z poezie slova na poezii výtvarného sdělení," dodal Binder.
V roce 1980 Kolář emigroval do Paříže, kde žil 17 let. V roce 2002 umírá. Výtvarné tvorbě se věnovala i jeho žena Běla. Výstavu jejích prací mohli Pražané do 9. dubna vidět v Národní galerii.