"Je to jako zase žít," komentuje čtyřiačtyřicetiletý Francouz své vystoupení v koncertní síni Philharmonie de Paris, první od chvíle, kdy epidemie koronaviru v půlce března zastavila také všechny koncerty ve francouzské metropoli.
"Všichni jsme zase šťastní, že můžeme hrát po tak dlouhé době, kdy bylo všechno zavřené. Je to opravdové znovuzrození," dodává.
Capuçon a jeho třiadvacetičlenný smyčcový orchestr ve čtvrtek večer uvedl Metamorfózy, dílo, které německý skladatel Richard Strauss napsal koncem druhé světové války - dle některých interpretací jako tryznu za spoušť, kterou konflikt způsobil.
Sál, jenž pojme až 2400 lidí, byl prázdný - až na jednoho dva zaměstnance v rouškách. Pořadatelé tak dodrželi nařízení francouzské vlády, která zakazuje davová shromáždění. Opatření stále platí, přestože jiná omezení už Francie začíná uvolňovat.
Sami členové Capuçonova orchestru roušky neměli, museli ale od sebe na jevišti sedět v metrových rozestupech.
Merci à tous pour ce retour à la vie!@philharmonie #Metamorphoses pic.twitter.com/gNi6t9IKxp
— renaud Capuçon (@RCapucon) May 28, 2020
A hráli jen pro virtuální publikum, které je sledovalo ze svých domovů prostřednictvím streamu na webu Philharmonie de Paris. Tam je k vidění také zpětně.
Capuçon řekl, že když Straussovu chmurnou kompozici s potemnělým vyústěním hrál dříve, vždy měl pocit, jako by se k ní více hodilo na konci netleskat. To se ale stalo teprve teď, v době nemoci covid-19. "Naprosto patřičné," dodává Renaud Capuçon.