První část výběrového trojalba Quodlibet flétnisty Jiřího Stivína nabízí kombinaci skladeb z alb Zvěrokruh a Status Quo Vadis, na nichž hudebník spolupracoval s Michalem Pavlíčkem, Ivou Bittovou nebo Talichovým kvartetem.
Druhé CD nese název Jazz v tandemu a Stivín ho věnoval dlouhodobé spolupráci s kytaristou Rudolfem Daškem.
"Vzpomínám si, že po koncertě v Lublani ke mně přišel slavný americký kytarista Barney Kessel, který tam také se svým triem hrál, a povídá: Hochu, ty máš obrovské štěstí, ten tvůj kytarista hraje vlastně jenom pro tebe. A měl pravdu. Dašek se nikdy nesnažil prosazovat a toleroval můj impulzivní přístup k improvizacím. Byl to skvělý parťák i člověk," říká Stivín na adresu kytaristy, který zemřel v roce 2013.
Třetí disk je nazvaný Barokní zobcovky a patří hudbě Stivínových oblíbených skladatelů Georga Philippa Telemanna a Antonia Vivaldiho.
"Flétnista, dirigent a hudební organizátor Milan Muncliger, který mě mimo jiné uvedl do tajů hry na příčnou flétnu, ale také mi přiblížil barokní hudbu, se mě jednou zeptal, proč nehraji Vivaldiho koncerty, které jsou pro sopraninovou zobcovku napsány," vzpomíná Stivín.
"Byla to pro mě novinka, protože v 60. letech minulého století se tyto koncerty hrály na příčnou flétnu nebo pikolu. Tak jsem tu výzvu vzal vážně. Nakonec jsem se s tím dostal až na festival Pražské jaro."