Premiéra se uskutečnila tento pátek v brněnské Redutě, nejbližší reprízy následují 11. a 16. června. Hlavními postavami hry jsou spolužáci z germanistiky Musil a Robert, oba padesátníci. Tvůrci projektu, literát Jaroslav Rudiš a režisér Thomas Zielinski, jsou podobně staří. Krvavý měsíc tak odráží téma krize pozdně středního věku.
"Padesátka rozhodně není polovina života, jak si někteří z nás padesátníků myslí. Spíš se jde do poslední třetiny. Ale řada z nás v tomto věku zažije jisté vzepětí energie a začne maličko blbnout a mě baví ten chaos pozorovat a psát o tom," říká Rudiš.
Režisér Zielinski si všímá, jak se v 50 letech od člověka ještě očekává, že udrží tempo s rozvojem technologií a bude součástí moderního způsobu práce i života. "Kdežto sám padesátník spíše už začíná vzpomínat na to, jak před 30 lety bylo všechno lepší, jak všechno bylo pravdivější. Kapely, lidi, vztahy," popisuje režisér.
Nostalgii protagonistů po 90. letech minulého století v inscenaci vyjadřuje hudba Jiřího Hradila. Člen skupin Tata Bojs či Umakart na "devadesátkách" oceňuje, že v nich hudebně podle něj naposledy vzniklo něco nového. "Elektronická hudba přeformátovala všechny žánry. Více začaly hrát basy a bicí, harmonie se trochu upozadila. Byla v tom cítit velká svoboda myšlení," přibližuje Hradil.
Hlavní roli Musila, stárnoucího bohéma a bývalého hudebního novináře, ztvárnil Petr Bláha. "Musil se nedokáže přizpůsobit dnešní době. Je to takovej boomer, který úplně nevypadl ze své doby, vlastně v ní zůstal, pořád ji adoruje a zůstává u svých písní, které ho v mládí oslovovaly a dávaly mu všechno," popsal herec v České televizi.
Michal Bumbálek hraje jeho kamaráda Roberta. Ten vlastní idylickou hospůdku Luna u řeky Svratky, kde zabíjí čas s hosty, jinak ale žije opuštěně. Na kajaku do putyky připluje tajemný Kája ztělesněný Vojtěchem Blahutou. Nesourodou sestavu doplňují ženské postavy v podání Kateřiny Liďákové, Terezy Groszmannové a Isabely Smečka.