Los Angeles - Nine Inch Nails nikdy nemají dost. A jejich fanoušci také. Takřka dva měsíce po vydání kolekce čtyř instrumentálních EP Ghosts I - IV vypustili na síť zcela nové regulérní album s názvem The Slip.
Album v několika formátech typu MP3 nebo FLAC najdete volně ke stažení ZDE a provází jej prohlášení frontmana Trenta Reznora: "Děkuji za vaši nepřeteržitou oddanost v průběhu všech těch let. Tohle je na mě."
Novinku The Slip produkoval Reznor spolu s osvědčeným Alanem Moulderem a Atticusem Rossem. Pro milovníky hmatatelných produktů je dobrá zpráva, že The Slip by se měl v červenci objevit na trhu i na konvenčnějších médiích, jako je CD a vinyl.
Čtěte také: Odstartovali Radiohead distribuční revoluci? Nine Inch Nails na vrcholu svých sil Alba NIN Ghosts I - IV najdete ZDE |
Nine Inch Nails po vydání alba Year Zero vypršela smlouva s labelem Interscope a ocitli se na volné noze. Toho Trent Reznor okamžitě využil pro novou strategii distribuce svých nahrávek, již inspiroval především "zaplaťte, co chcete" koncept Radiohead.
Osamostatnění mu vyšlo maximálně: přesně týden poté, co na svůj web pověsil ke stažení kolekci Ghosts I - IV, byla k dispozici první ohromující statistika downloadů. Za vydání plně instrumentálních skladeb, na nichž pracoval v průběhu loňského podzimu, během prvních sedmi dní prodeje utržil 1 619 420 dolarů.
Okamžitě se samozřejmě zaprášilo po limitované ručně číslované a autorem signované edici, která přišla fanoušky na 300 dolarů - na skladě bylo jen 2500 kusů.
Celkem tehdy proběhlo takřka 800 tisíc transakcí, které zahrnovaly několik možností: jak stažení jednoho ukázkového EP zdarma, tak celý download se 36 skladbami za 5 dolarů, fyzický nosič za 10 dolarů nebo další sběratelskou variantu pro spořílky za 75 dolarů.
Nine Inch Nails - Discipline
Trent Reznor narozdíl od tajnůstkářských Radiohead čísla zveřejnil především proto, aby prý umělcům podobné váhové kategorie ukázal, jak by si mohli na trhu vést bez spolupráce s velkými firmami.
Na druhou stranu si takový tah pořád může dovolit jen kapela se zcela oddanou fanouškovskou základnou, které před tím velké firmy prospěly tím, že ji globálně proslavily. Ani zakladatelé dobrovolného placení Radiohead podle zpěváka Thoma Yorka neplánují, že prodej příští desky založí na důvěře fanoušků.
Možná se tak rozhodli i proto, že z původního gesta se pomalu stává "akční" nabídka, která má stimulovat kupující - nejnověji nabídli svůj singl z nové desky Coldplay.
Ostatně peníze se dnes nevydělávají na prodeji desek, ale hlavně na koncertech a desky slouží jako nástroj jejich propagace.