Praha - To, že má Snoop Dogg, žijící legenda amerického gangsta-rapu dlouhodobé problémy se zákonem, se všeobecně ví. Jestli ale byli ve středu v hledišti Sazka Arény zvědové imigračních úřadů Jejího veličenstva, které mu letos kvůli prohřeškům odepřely vstup do Británie, možná vztah ke Snoopovi přehodnotí. Tak přesvědčivý byl v překvapivé roli "napraveného zloducha".
Přestože měl samozřejmě nezbytný zlatý řetěz a na mikrofonu ohromnou brož a jeho promluvy mezi skladbami nebyly z nedělní školy. Na konci strhujícího pražského vystoupení, kdy měl publikum v hrsti, nechal Snoop lidi donekonečna skandovat "mír" a "láska" a vysekl jim poklonu za to, jak slušně se chovali.
"Než odejdu, chci, abyste tady v Praze věděli, že se sem rozhodně vrátím. Kdykoli si to budete přát," loučil se s bouřící halou a zdálo se, že to myslí smrtelně vážně.
Barman Snoop namíchal svým českým příznivcům (i přespolním, jichž taky nebylo málo) výživný koktejl převážně z peckového ovoce. Takřka nezbylo místo na dužinu, to ale málokomu mohlo vadit.
"Co tady nejradši pijete? Pilsner? A co takhle gin s džusem?" uvedl Snoop zhruba ve třetině koncertu jeden ze svých nejstarších hitů Gin & Juice. Publikum tím dostal do varu, ze kterého už nevyšlo.
"Kolik z vás by si dnes v noci dalo sex? Kolik z vás by se chtělo milovat? A kolik z vás by si chtělo zaš***?" polechtal potom publikum rapper, načež vystřihl zřejmě nejpřímočařejší vyznání v dějinách populární hudby - skladbu I Want To Fuck You ze svého zatím posledního alba Tha Blue Carpet Treatment.
"Sakra, jak to, že některý z vás vidím sedět? Postavte se na ty svý zasr*** nohy," zlobil se naoko v jednu chvíli směrem k ochozům, aby si vzápětí pomohl výpůjčkou nesmrtelného skákacího hitu Jump Around dnes už neexistující formace House of Pain.
Když skladbu uprostřed nečekaně utnul, naplnil halu pískot. Snoop stál chvíli nehnutě s tváří hráče pokeru (jeho vůbec nejčastější výraz) a pak jako pravý pistolník z westernu vypálil od boku svou hitparádovou štiku Drop It Like It´s Hot z roku 2004.
Na rapované pasáže měl Snoop hned tři pomocníky, zpívané party přenechal čtvrtému a ženské pak záznamu na vinylu, který umně roztáčel jeho DJ. Podklady zněly naživo v podání čtyřčlenné doprovodné kapely - v tradičním složení bicí, basa, kytara, klávesy.
Publikum, kde zjevně dominovala nejmladší generace, se pod jeho vedením proměnilo v bandu oddaných fanatiků odhodlaných na povel snad i ke kolektivní sebevraždě. Snoop z něj vyždímal maximum: na konci ho dokonce nechal do klasické hokejové roztleskávačky vyvolávat své jméno.
V umění komunikovat s publikem se mu vůbec málokdo vyrovná. To hlavní, co dělá z copatého floutka s psím výrazem rapovou hvězdu první velikosti, je ale jeho nezaměnitelný flow - tedy schopnost a technika rytmizovaného přednesu.
Kritici už popsali stohy papíru (respektive kilometry obrazovek) traktáty o jeho flegmaticky protahované zpěvomluvě, ale jak se na v Praze ukázalo, tenhle chlápek není žádný povídálek. Je to rapper par excellence, který by utáhl koncert jen na svém hlasu.
"Tohle je rap, kámo," vyjádřil své čerstvé dojmy na cestě z haly jeden z mladších diváků. Amen. Nebo vlastně: Word up, man!