Princova alba po jeho smrti ovládla hudební trh v USA. Prodej stoupl o 41 300 procent

ČTK ČTK
25. 4. 2016 14:00
Zatímco fanoušci truchlí nad nečekanou smrtí hudebního průkopníka Prince, prodej jeho nahrávek vyletěl během krátké doby po jeho čtvrtečním skonu do nebývalých výšin. Za tři dny se prodalo 2,3 milionu písní amerického zpěváka a multiinstrumentalisty; milion z nich jen ve čtvrtek, kdy se zpráva o úmrtí dostala do médií. Uvedla to společnost Nielsen Music monitorující obchod s hudbou. Prince se tak dostal na čelo prodeje alb za minulý týden ve Spojených státech.
Prince
Prince | Foto: Reuters

Nejprodávanější Princovou písní se stal hit Purple Rain ze stejnojmenného filmu, za hudbu k němu získal Oscara. Mezi jeho alby se na první místo dostal výběr The Very Best of Prince, který vévodil prodejům v rámci amerického trhu. Rovněž druhé místo v USA patřilo zesnulé hvězdě popu, R&B a funku, tentokrát za album Purple Rain z roku 1984. Do první desítky se dostal ještě další výběr hitů.

Celkem se podle společnosti prodalo 579 000 Princových alb, což zahrnuje digitální i klasické nosiče.

Růst zájmu o tvorbu hudebníků provází období po jejich úmrtí tradičně. U Prince činil nárůst prodeje proti statistikám ze tří dnů před jeho smrtí závratných 41 300 procent, když od pondělka do středy prodal pouhých 1400 alb.

Sedmapadesátiletý Prince byl nalezen ve čtvrtek ve výtahu svého nahrávacího studia na předměstí Minneapolis. O příčinách jeho smrti média zatím jen spekulují, sebevraždu či násilnou smrt lékaři vyloučili. Výsledky pitvy však budou známy až v nejbližších dnech či týdnech.

Princova image i hudba byla pro mnoho lidí transformační zkušenost, říká moderátorka rádia Wave Marie Čtveráčková. | Video: Filip Horký
 

Právě se děje

Další zprávy