Potvrzeno: Madonna se vrátí do Prahy. Areál ale nebude

Kultura Kultura, Red Kul
9. 2. 2009 12:15
O amfiteátru na Chodově se mluvilo pět let
Madonna na turné
Madonna na turné | Foto: Reuters

Praha - Agentura Live Nation potvrdila Madonnin vzkaz z webových stránek. Zpěvačka tu předminulý týden napsala, že její obnovené turné Sticky & Sweet se zastaví 13. srpna v Praze. Jako host s ní vystoupí producent a DJ Paul Oakenfold.

Madonna uvedla, že doveze svou show se stometrovým pódiem na Chodov Natural Amphitheatre. Areál mezi dálnicí D1 a ulicí Na Jelenách ovšem nestojí - a podle nynějšího prohlášení už o tom Live Nation neuvažuje. Pro koncert tu bude postavena dočasná scéna s kapacitou 55 000 až 75 000 diváků.

O výstavbě areálu na Jižním Městě se přitom mluvilo pět let. Agentura Live Nation se o to ještě jako Interkoncerts pokoušela spolu s T-Mobilem od roku 2004. Už tehdy zde měli vystoupit Lenny Krawitz nebo David Bowie. Pak se projekt kvůli neshodám s obyvateli zastavil.

Nynější prohlášení Live Nation je přesto novinkou. Podle médií právě před dvěma týdny radní Prahy 11 souhlasili, aby magistrát svůj pozemek poskytl k výstavbě centra.

Podle Petra Nováka z Live Nation budou vstupenky na Madonnu v prodeji od 14. února. Cena se má pohybovat od 995 přes 1 495 korun a 2 995 po 7995 korun, každý zákazník si může koupit maximálně šest kusů najednou. Na dva koncerty, které Madonna vyprodala v září 2006 v Sazka Areně, zmizely lístky přes terminály za pár desítek minut; se vstupenkami pak obchodovali překupníci.

Madonna při děkovném proslovu
Madonna při děkovném proslovu | Foto: Reuters
Čtěte také:
Madonna zase za rekordy. S Hitlerem a Lennonem
Madonna vsadila na jistotu a přebarvila se na černo

Turné zahájí zpěvačka 4. července v Londýně a ukončí 20. srpna v Lublani. Kromě Prahy navštíví dalších patnáct měst, která loni vynechala. Madonna restart avizovala už před dvěma týdny ve středu, když napsala, že se "těší na úžasné léto v Evropě, kde navštíví místa, kam se nedostala v roce 2008". Dva dny na to byl zveřejněn rozpis zastávek.

Evropu stejně jako zbytek světa sice zasáhla ekonomická krize, ale Madonna se pokusí dokázat, že za její spektakulární show jsou lidé pořád ochotni platit.  A že jich je ještě víc než loni: letošní šňůra je plánována na velké stadiony a pod širé nebe.

Zpěvačka má dobrý důvod věřit, že se jí to povede. Loňské Sticky and Sweet, na které s novinkou Hard Candy vyrazila z Cardiffu koncem srpna a uzavřela ho před Vánoci v Sao Paulu, jí vyneslo 282 milionů dolarů a vstupenky mizely za pár desítek minut.

Madonna na Berlinale spolu s herci (po její pravé straně ukrajinský zpěvák Eugene Hutz) představila svůj režijní debut Filth and Wisdom
Madonna na Berlinale spolu s herci (po její pravé straně ukrajinský zpěvák Eugene Hutz) představila svůj režijní debut Filth and Wisdom | Foto: Reuters

Tímto výsledkem  překonala svůj vlastní rekord nejvýnosnějšího turné sólového umělce v dějinách pop-music. Šňůra Confessions, která se v Praze zastavila na dva koncerty, jí v roce 2006 přinesla 193,7 milionu dolarů.

Její nová deska sice nevzbudila na jaře takový recenzní ohlas jako předchozí diskotéková Confessions on a Dance Floor. A přestože vedla po vydání žebříčky v 27 zemích, nepotěšily ji nakonec ani prodeje.

Ale Madonna jako jedna z prvních poznala, že i mezi těmi, kdo si desky nestahují z internetu, dnes nic neuvadá tak rychle jako zájem o nová alba. Velké peníze se dělají na koncertech a tričkách; desky slouží spíš jako marketing.

Proto také fotbalově přestoupila od Warner Music k nové značce Artist Nation za 120 milionů dolarů. Kromě peněz získala i akcie firmy, která se odloupla právě od promoterské společnosti Live Nation.

Madonna, která chtěla s novou deskou dobýt americký trh, tentokrát volila za pomoci Timbalanda nebo Pharrella Williamse inkarnaci do milovnice urban popu, hip hopu a rnb. Tomu odpovídá i stylizace a kostýmy turné, na kterém zazní největší hity alba Candy Shop a Give It 2 Me. Z minulosti nemají chybět Like A Prayer nebo Ray Of Light.

Nyní už rozvedená padesátnice a workoholička Madonna proslulá svým perfekcionalismem strávila loni před šňůrou 650 hodin ve zkušebně s šestnácti tanečníky a dvanáctičlennou kapelou.

To vše při tréninku show, jež je znovu rozdělená do čtyř sekcí. První představí Madonnu naleštěnou, v šatech od Givenchyho a v poctě dvacátým létům. Pak se v jasné souvislosti přenese do New Yorku počátku 80. let, kde se rodil hip-hop - subkultura, která si na luxusní oblečení potrpí. A ještě než přijde na řadu raveové finále, vyrabuje Madonna ještě prvky romských tanců.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Právě se děje

Další zprávy