Potvrzeno: Madonna odchází od Warner Music

Jan Pomuk Štěpánek
17. 10. 2007 13:00
Hudební průmysl se mění a já s ním, tvrdí zpěvačka
Foto: Reuters

Londýn - První dáma světového popu se rozhodla rozvázat smlouvu s Warner  Music a podepsala kontrakt s promotérskou společností Live Nation Inc. Hodnota obchodu, který ukončí čtvrt století partnerství Madonny a Warnerů, je vyčíslena na 120 milionů dolarů.

Madonna se tak stala první globální hvězdou, která podepsala nahrávací smlouvu s promotérem. Společnost Live Nation se dosud soustředila na pořádání velkých koncertů (mimo jiné ve Wembley) a Madonna se stává první akvizicí jejich nově založené divize Artist Nation.

Podle BBC je smlouva uzavřena na deset let. Live Nation získá práva na alba, turné, reklamní předměty, webové stánky, DVD, případné televizní show a filmy s Madonnou. Ta kromě peněz obdrží i akcie Live Nation.

Foto: Reuters

Kdo jiný by měl mít možnost s takovým obchodem přijít, než zpěvačka, která povýšila marketing skoro na umění?

"Pravidla hudebního průmyslu se mění a já jako umělkyně a podnikatelka se musím posouvat s nimi," říká devětačtyřicetiletá zpěvačka, která u Warner Bros před čtvrt stoletím začínala a prodala doposud na dvě stě milionů desek.

Katalog všech dosavadních nahrávek ale zůstane majetkem Warner Bros, stejně tak bude muset Madonna dodržet starý smluvní závazek a natočit pro svého, nyní už bývalého, chlebodárce příští rok nové album.

Michael Rapino, výkonný ředitel Live Nation prohlásil, že přelomová smlouva ustanoví nový obchodní model pro hudební průmysl. "Madonna je skutečnou ikonou a zázrakem - ať už jako umělkyně, tak obchodnice," říká Rapino a dodává: "Toto partnerství je zásadní chvílí ve vývoji hudebního průmyslu."

Foto: Reuters

Ten se poslední měsíce a týdny mění skutečně závratným tempem. Paul McCartney vydal svou novou sólovou desku v rámci řetězce kaváren Starbucks, Prince obešel tradiční distribuční kanály a přibalil své nové album k vydání britského nedělníku.

A minulý týden pak Radiohead zasadili hudebnímu průmyslu další ránu, to když nechali fanoušky stáhnout své nové album a cenu za libovolnou cenu.

Už teď se zdá, že nečekaný krok napodobí další skupiny, které jsou bez kontraktu. Podle hudebního týdeníku NME chtějí Radiohead napodobit Oasis, kteří už si něco podobného vyzkoušeli se singlem Lord Don´t Slow Me Down ten vychází jen v digitální podobě ke stažení.

Odstartovali Radiohead revoluci?

Radiohead
Radiohead | Foto: Aktuálně.cz

Madonna znovu stvrzuje trend, který hlásá jediné: velké peníze se dělají na koncertech a propagačních předmětech.
Prodej CD klesá a desky slouží spíš jako propagační nástroj. Fanoušci se chtějí okatě bavit, užít si své oblíbence naživo a s pompou velké události, která ke koncertům hvězd patří.

Sérii koncertů na podporu Madonnina zatím posledního alba Confessions on a Dance Floor vidělo 1,2 milionu platících diváků a na šedesáti zastávkách za svoji hvězdu vydali 193,7 milionu dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy