Podnikatelka Madonna vydá v dubnu album Licorice

rg,krk
8. 12. 2007 14:00
Deska ukončí slavné čtvrtstoletí u Warnerů
Foto: Reuters

Praha - Svou poslední desku pro společnost Warner Music vydá Madonna v dubnu 2008. Jmenovat se bude Licorice, česky lékořice, a prvním singlem bude pravděpodobně píseň Candy Shop neboli cukrárna. Sladkou tečkou skoncuje královna popu s pětadvacetiletým kontraktem, který jí zajistil dvě stě milionů prodaných desek.

Moderátor Larry Flick už nabídl posluchačům ve svém pořadu OutQ na satelitním rádiu Sirius ochutnávku cukroví z plechu paní Madonny. V éteru zazněla zmíněná Candy Shop a návdavkem skladba The Beat Goes On.

Stejně jako jde dál rytmus, pokračuje i show a obchod se značkou Madonna. Přestup od Warnerů k nové značce Artist Nation je podobný přesunu fotbalových hvězd mezi kluby. Madonna vyjde na 120 milionů dolarů.

Kromě peněz získá zpěvačka i akcie Artist Nation - firmy, která se poměrně zčerstva odloupla od promoterské společnosti Live Nation.

Smlouvu mají podepsanou na deset let. Během této doby bude patřit Artist Nation veškerá její hudba a produkty s její hudbou nebo značkou spojené.

Kdo jiný by měl možnost s takovým obchodem přijít? Zpěvačka, která povýšila marketing skoro na umění, ví, že velké peníze se dnes dělají na koncertech a propagačních předmětech. Prodej CD klesá a desky slouží spíš jako propagační nástroj.

Fanoušci se ale nevahájí zvednout od internetu, aby se okázale bavili a užívali i své oblíbence s pompou "události" - která ke koncertům hvězd patří.

"Pravidla hudebního průmyslu se mění a já jako umělkyně a podnikatelka se musím posouvat s nimi," říká devětačtyřicetiletá zpěvačka.

Předchozí alba a chystané Licorice budou ještě patřit do katalogu Warner Music, který se chystá vydat i Madonnino best of.

Podle fanouškovského webu Drowned Madonna má být v dubnové lékořicové kolekci třináct bonbonů. Jeden z nich má mít náplň Kanye West. Otázkou pořád zůstavá, kterým směrem se vrtne po vyznání tanečnímu parketu a jakou image zvolí.

Madonna nedělá novou hudbu. Ale je jedinečná v tom, jak umí namíchat, "přeložit" a pod svým jménem prodat koktejl, ve kterém se dráždivě mísí sny, frustrace a nové trendy každé doby.

A protože už nějakou dobu je v kursu věčné mládí a nekonečná zábava, vysamplovala ABBU a zatím poslední album ji představilo jako vášnivou obdivovatelku diskoték 80. let.

Za video ze šňůry The Confessions Tour, během které se stavila se svou diskokoulí i v Praze, právě dostala i nominaci na Grammy. Ale Madonna se neopakuje.

Foto: Aktuálně.cz

Krokem vedle prý byla folkově kýčovitá Hey You, kterou se přidala k letnímu zelenému megamejdanu Live Earth, takže Madonnu s plackou Make Love Not War a  mastnými vlasy zřejmě neuvidíme.

Tomu by odpovídali i spolupracovníci, které si přizvala k práci na desce: Justin Timberlake, Timbaland a Pharrell Williams. Tedy hip hop, r´n´b, občas jazz nebo blues, staré syntetizátory i futuristický pop. Svobodná všehochuť i nerozhodnost nového tisíciletí. 

Anebo si tím nebude lámat hlavu a půjde se kámoškama i na prahu padesátky chichotat do cukrárny plné slaďounkého bubble-gum popu ze sedmdesátých let.

Ať už to bude cokoli, v dubnu se každopádně dozvíme, v jaké době to vlastně žijeme. 

 

Právě se děje

Další zprávy