Pearl Jam se poohlížejí po nových způsobech distribuce

Pavel Turek, tur
3. 6. 2009 17:00
Kapela po 18 letech končí u Sony

New York - Conan O'Brien vystřídal v Tonight Show dosavadního moderátora Jay Lena a s předáním štafetového kolíku se změnila i hudební dramaturgie. Hned do prvního vydání si O'Brien pozval „jednu z největších rockových kapel světa" Pearl Jam, která premiérově odehrála svůj nový singl Get Some.

Skladba, která se zvukově i tempem vrací kamsi až k Rearviewmirror z desky Vs., by se měla objevit na chystané novince, pro niž má kapela zatím pracovní název Backspacer.

Deváté řadové album by mělo vyjít na počátku podzimu a zastihne kapelu v přelomové situaci, neboť jim po 18 letech závazků vypršela smlouva s nahrávací firmou Sony Music, kterou se rozhodli neobnovit a zkouší si - po vzoru takřka všech zaběhnutých jmen - najít nové a výhodnější způsoby distribuce.

Hlavním partnerem by se měl stát maloobchodní řetězec Target - po Wal-Martu čtvrtý nejúspěšnější v USA - a Pearl Jam mu v těchto dnech na oplátku natáčejí reklamní spot s režisérem Cameronem Crowem (mj. Singles, Almost Famous), v němž zazní další novinka kapely, The Fixer.

Pearl Jam, kteří se už dlouho těšili pověsti kapely stárnoucí s grácií, tímto krokem ovšem popudili skalní fanoušky, členy Ten Clubu i zanícené bloggery. Poslední hrdinové grunge, již v 90.  letech prosluli soudním sporem s monopolním prodejcem vstupenek Ticketmasterem proti přemrštěným cenám lístků, tímto krokem pro ně ztrácejí relevanci.

Foto: SONY BMG

„Všichni na nás pohlíží skrz prsty, poněvadž Target je velká korporace, ale nezapomínejte, že jsme se právě vyvázali z osmnáctiletého kontraktu se Sony a jsem si jistá, že to je daleko větší korporace než Target," hájí kapelu její manažerka Kelly Curtis.

„Teprve nyní jsme získali svobodu opravdu si vybírat partnery a dohlížet na ně. Jsme nadšení, že si můžeme určovat, s kým se spojíme," dodává Curtis a upřesňuje, že se Pearl Jam pro Target rozhodli právě proto, že řetězec netrval na exkluzivitě a smířil se s tím, že kapela bude mít další partnery.

Do distribuce se tak zapojí nejmenované online obchody, mobilní operátoři, distributoři počítačových her stejně jako nezávislé obchody s deskami. Mimo Spojené státy bude nové album Pearl Jam distribuovat Universal Music Group.

Foto: Reuters
Čtěte také:
Nový Prince bude k dostání v diskontu. Za dobrou cenu

Pearl Jam tak okoukali trend, do něhož se už před nimi pustili AC/DC, Guns N'Roses, Paul McCartney nebo  Bruce Springsteen - a sice, že se raději spolčí s obchodním řetězcem, který primárně neprodává hudbu, protože klasické obchody s deskami zažívají prudký odliv zákazníků. Menší problémy jim dělá koupit si CD s kelímkem cappuccina, nebo ho přihodit do nákupního vozíku s kartonem piv.

„Rozhoduji o obchodních záležitostech zcela v souladu s filozofií kapely," prohlašuje Kelly Curtis. „A to je prodávat hudbu způsobem, který je pohodlně i finančně dostupný všem fanouškům na všech úrovních distribuce."

 

Právě se děje

Další zprávy