Londýn - Na první místo britského žebříčku se hned po prvním týdnu trhu se vyšvihlo nové album Lily Allen. Název It's Not Me, It's You jako kdyby naznačoval, že za ten úspěch nemůže ona, ale všichni ti, kdo si ho koupili.
Skladba The Fear, která album někdejší myspaceové princezny předcházela, se na vrcholu singlového žebříčku drží už třetí týden; a že si podobně povede i album se očekávalo, ještě než It's Not Me, It's You dorazilo na pulty.
Lily Allen se po dlouhých týdnech hegemonie podařilo sundat ze špice Kings of Leon, jejichž Only by the Night si Britové si zcela přivlastnili. Stejně jako před lety v případě The Killers (jejich aktuální Day & Age je tento týden na devátém místě) se ze sourozenecké bandy z Nashvillu rázem stala nejoblíbenější britská kytarovka.
Lily Allen -The Fear
Třetí mezi alby se umístil výběr Love Songs od UB 40 - a stal se tak nejvýznamnějším zásahem této formace do žebříčku od roku 1993.
V singlech těsně za Lily Allen zůstává newyorská Lady Gaga se skladbou Just Dance, což se dá brát jako nejjasnější kontrast dvou scén a dvou autorských škol. Na jedné straně máte civilní, naoko infantilní glosátorku, která nešetří sprostými slovy a jejíž alba hrdě vznikají v softwaru Garage Band - takový přístup se ostatně od někoho, komu dělal strýčka Joe Strummer z The Clash, dá čekat.
Čtěte také: Lily Allen pluje na slunečních paprscích |
Proti ní stojí hédonistická klubová tygřice, která je ochotná použít pro svou popularitu jakékoli ženské klišé a navléct je do typicky amerického přeprodukovaného zvuku.
V oslavách alba It's Not Me, It's You se unisono shodují takřka všichni recenzenti hlavních britských deníků. Cení si především schopnosti, s níž Lily Allen dokáže využít svůj okleštěný potenciál jak zpěvačky, tak i skladatelky a textařky.
"It's Not Me, It's You často ukazuje, jaké má Lily Allen textařské limity, ale zároveň nabízí kupu důkazů jejího talentu dodat emocionální tah skladbám v místech, kde byste to nejmíň čekali," píše Alexis Petridis v Guardianu.
"Teprve ve chvíli, kdy namíří svůj ostrý jazyk na vlastní milostné aféry, ukáže se, jak se její nově nabytá zvídavost a textařské sebevědomí vyplácí," dodává Neil McCormick z Telegraphu.
Oba pak vyzdvihují, že tři roky poté, co albem o Alright, Still dstartovala módní vlnu všudypřítomných blog-popových písničkářek, je to stále ona, kdo vede peloton. A i když se její soukromý život protáhnul bulvárem, její pozorovací schopnosti zůstaly nedotčené.