Madonna chce odejít od Warner Bros. Po 24 letech

Jan Pomuk Štěpánek
11. 10. 2007 18:30
Zpěvačka může získat 120 milionů a akcie
Foto: Reuters

New York - První dáma světového popu se rozhodla rozvázat smlouvu s Warner Bros. A zřejmě už podepsala kontrakt s promotérskou společností Live Nation Inc. Za tři studiová alba má získat 120 milionů dolarů a akcie.

Informace se nejdříve objevila na stránkách deníku Wall Street Journal, později spekulace o možném odchodu Madonny od labelu, na kterém vydala všechny své dosavadní desky,  potvrdily agentury AP i Reuters.

Výměnou za 120 milionů dolarů a nespecifikovanou hodnotu akcií svého nového chlebodárce získá společnost Live Nation Inc. práva na tři studiová alba, možnost propagovat a produkovat koncerty, prodávat Madonniny reklamní předměty a používat její jméno jako reklamní značku.

Pokud by se Madonna s Live Nation dohodla, byla by to tento týden další velká rána pro představitele největších hudebních vydavatelů. Alternativní ikony Radiohead nejprve odmítly prodloužit smlouvu s EMI a ve středu vydali své album sami na internetu.

Radiohead už jsou ke stažení. Dojde k revoluci?

Teď Madonna spojením s firmou, která se primárně zaobírá pořádáním koncertů, znovu stvrzuje trend, který hlásá jediné: velké peníze se už nedělají přes prodej CD, ale na koncertech a propagačních předmětech. A kdo jiný by měl takový tred posvětit než zpěvačka, která povýšila marketing skoro na umění.

Foto: Reuters

Mluvčí Live Nation odmítl zpravodajským agenturám námluvy s Madonnou komentovat, nicméně podle AP "zdroj blízký Warner Bros celou věc potvrdil".

Madonna podle platné smlouvy Warner Bros. stále dluží jedno studiové album a jeden výběr největších hitů. Jestli se Madonna nebo Live Nation pokusí tento závazek vyplatit, není dosud jasné.

Každopádně jde o velký byznys a důkaz, že těžiště hlavních příjmů se přesouvá. Než se trápit ve studiu a čekat, kdo si pak desku koupí, je lepší vyrazit za fanoušky. Zatím co prodeje CD klesají, na svých turné Madonna stejně jako další velká jména přitahuje obrovskou pozornost.

Sérii koncertů na podporu jejího zatím posledního alba Confessions on a Dance Floor vidělo 1,2 milionu platících diváků a na šedesáti zastávkách za svoji hvězdu vydali 193,7 milionu dolarů, v přepočtu asi 3,75 miliardy korun.

STING: BUDU CHVÍLI UPŘÍMNÝ. JEDEME NA TURNÉ!
STING: BUDU CHVÍLI UPŘÍMNÝ. JEDEME NA TURNÉ! | Foto: reuters

Fanoušci se chtějí bezstarostně a okatě bavit, užít si své oblíbence naživo a s pompou velké události, která ke  koncertům hvězd patří. Výnosnost živých vystoupení je i jedním z důvodů, proč letos ohlásilo návrat tolik jmen minulosti včetně Police a Genesis.

Spolu s tím se logicky rozhořívá boj, kdo z nového těžiště hlavních příjmů bude mít nejvíc. Live Nation jsou při chuti a Michael Rapinom ředitel společnosti, která se ještě nedávno soustředila jen na pořádání koncertů, se nijak netají plány mít rozhodující slovo pro vývoj odvětví.

A nejde pouze o zisky z prodeje vstupenek, triček a dalšího reklamního materiálu. Jen na manipulačních poplatích za vystavení a doručení lístku vydělala firma Ticketmaster, zatím největší hráč na americkém trhu, stovky milionů dolarů. Vloni zvýšila příjmy o 14 procent na 1,1 miliardy.

Foto: Reuters

Live Nation má smlouvu s Ticketmasterem do příštího roku, ale podle Rapina mají v plánu starat se pak o distribuci sama.

Zhruba pětina prodeje lístků probíhá on-line formou a pokud se podaří Live Nation dosavadního partnera v distribuci a prodeji obejít, stala by se promotérská společnost velmi vlivnou silou hudebního průmyslu.

 

Právě se děje

Další zprávy