New York - Zamaskovaní metalisté Slipknot vyfoukli první místo v americké hitparádě Billboard rapperovi The Game. Ale až po přepočítání.
Vlastně to připomíná prezidentské klání mezi Georgem Bushem a Alem Gorem s nerozhodnutým floridským okrskem. V prvním vydání hitparády totiž Billboard dosadil na první místo rappera.
Ovšem v naprosto těsném výsledku: jeho alba LAX mělo být prodáno 238 285 kopií, čtvrté desky Slipknot All Hope is Gone jen o 13 kusů méně. Proto iniciovala agentura SoundScan, která výzkum provádí, přepočet .
Z toho vyšlo najevo, že metalový inkognito sbor z labelu Roadrunner prodal ve Spojených státech 239 516 kusů, což je nakonec o 1 134 víc než konečné číslo pro The Game (238 382).
Slipknot - Psychosocial
Pro kapelu, která na koncertech vystupuje ve svých vlastních „posmrtných" maskách a ani v klipech zásadně neukazuje tváře, to znamená pomalý, ale jistý progres. Jejich album Iowa z roku 2001 vylezlo na třetí místo, o tři roky mladší Vol. 3: The Subliminal Verses skončilo druhé.
Slipknot tak od svého vzniku patří dlouhodobě k nejúspěšnějším kapelám žánru, který těží jak z prvků nu-metalu, tak z klasiky osmdesátých let.
Čtěte také: The Verve zase vítězí. Po jedenácti letech |
Pro The Game, který mimo jiné proslul roztržkou s 50 Centem a jeho skvadrou G-Unit, to je přinejmenším zklamání - neboť je to poprvé, co mu vítězství v hitparádě ušlo. Jeho debut The Documentary i následující Doctor's Advocate vždycky začínaly na špici amerického žebříčku.
Třetí se tento týden pořád díky hitu All Summer Long drží Kid Rock a jeho Rock'n'Roll Jesus. Na páté místo klesl soundtrack k muzikálu Mamma Mia!
Z trháků britské hitparády za oceánem figurují pouze Coldplay na desátém místě a reunion The Verve: album Forth, které tento týden v Británii vyhrálo, debutovalo v USA na 23. místě.
Celkový objem prodeje desek byl minulý týden 7,15 milionu kopií, což je o 6,5 procenta méně než ve stejném období loňského roku. Velká škatulata se však dají v hitparádě čekat příští týden.
Na trhu je už totiž novinka po čtrnácti letech obnoveného boybandu New Kids on the Block. Jeho členové se potáceli mezi různými aktivitami, Joey McIntyre se předloni připomněl v odkladišti pop-idolů Dancing with the Stars, Donnie Wahlberg se zase pokoušel o kariéru herce.
Stále se počítá s tím, že čerství čtyřicátníci a tátové od rodin budou mít pořád dost šarmu pro své dávné odrostlé fanynky.
Na novince The Block hostují například rappeři Ne-Yo a Akon, ale k celkově novějšímu zvuku v tracku Grown Man přispěl hlavně producent Teddy Riley - zodpovědný za úspěch striptýzových Pussycat Dolls. Díky němu by novinka přestárlých kluků z plakátu měla mít i patřičně současný nadhled.
New Kids on the Block tak kopírují stopy svých britských souputníků Take That, jejichž „dospělý" návrat s albem Beautiful World z roku 2006 jim vynesl platinové prodeje i dvě Brit Awards.