Jedu na turné, hlásí Madonna z vrcholu hitparád

him
8. 5. 2008 20:55
Její nové turné Sticky And Sweeet Česko mine

Londýn - Madonna se s novou deskou Hard Candy podle očekávání vyšplhala hned po vydání do čela hitparád v třicítce zemí a z vrcholu teď ohlásila světu, že v létě mu svou novou inkarnaci do urban girl předvede naživo.

Světové turné pojmenované Sticky And Sweeet začne v Evropě, 23. srpna ve velšské metropoli Cardiffu. To bude Madonně týden padesát. Další zastávky budou v Nice, Amsterodamu, Římě, Londýně, Madridu, Paříži a chorvatském Záhřebu.

Při minulém turné se Madonna v září 2006 poprvé stavila i v Praze, tentokrát se podle stránek Madonna.com s Českem nepočítá. Nejblíže bude v Německu: 28. srpna v Berlíně, 4. září v Düsseldorfu a 9. září ve Frankfurtu nad Mohanem.

Foto: Warner Music
Čtěte také:
Madonna vsadila na jistotu a přebarvila se na černo
Madonna rozbalila první bonbon z nového pytlíku

Evropská větev skončí 27. září v Aténách, pak se Madonna přesune do rodných Spojených států; od 3. října do 26. listopadu plánuje nejméně 18 koncertů. Na přelomu roku se hodlá vypravit do Mexika a Jižní Ameriky.

Madonnino jedenácté studiové album Hard Candy znamená přepisování historických tabulek. Je to její sedmá deska na prvním místě hitparády, čímž o bod předstihla Janet Jackson a Mariah Carey. Před Madonnou už je jen královna matka Barbra Streissandová, která s osmi prvenstvími vede kategorii zpěvaček.

V jednom jí ale Mariah Carey odolala. Alba E=MC2, které Madonna odsunula na druhou pozici, se  prodalo za první týden 463 tisíc kusů, což je nejtučnější prodejní nástup letošního roku.

Na pytlík disco a r'n'b bonbonů od Madonny mělo chuť jen 280 tisíc posluchačů. Neúnavnou slídilku za novými trendy může naopak těšit, že čtvrtina toho se prodala formou downloadů.

Madonna a její manžel Guy Ritchie
Madonna a její manžel Guy Ritchie | Foto: Reuters

Album Hard Candy jí mělo pomoct k návratu právě na americký trh. Proto tentokrát vsadila na jistotu;  za pomoci Justina Timberlaka a producentského maestra Timbalanda zvolila styl, který v posledních letech zámořským žebříčkům dominuje.

Přesto nepřekonala minulou desku, která byla pozvánkou na diskotékový parket: alba Confessions on a Dance Floor se při zámořském debutu prodalo 350 tisíc kopií.

Čtěte také: E=MC2=52 minut o ničem s Mariah Carey

Madonna nicméně dobře ví, že prodeje klesají a album dnes slouží víc jako pozvánka na koncerty, které vydělávají největší peníze. To byl i důvod jejího přestupu od Warner Music k promotérovi Live Nation, který se bude starat o její nahrávky, merchandising i vystoupení a už organizuje nadcházející šňůru.

Ani jedna strana na ní určitě nepřijde zkrátka. Sérii koncertů na podporu předchozího alba Confessions on a Dance Floor vidělo 1,2 milionu diváků a na šedesáti zastávkách za svoji hvězdu vydali 193,7 milionu dolarů - což znamená nejnosnější turné ženské interpretky všech dob.

 

Právě se děje

Další zprávy