reklama
 
 

Karel Gott zahájil oslavy osmdesátin. Vydal dvě kompilace, chystá knihu a koncert

19. 6. 2019 9:43
Karel Gott považuje za štěstí, že hudební dráhu zahájil zkraje 60. let minulého století, kdy se příznivější společenské klima promítlo do celé kultury, včetně hudby.

Zpěvák tehdy cítil, že má volnější ruce a může přijít s písněmi, které si vybral a je přesvědčený o jejich kvalitě. Právě tyto šlágry se objevují na dvou kompletech Největší hity 1964-2019 a Singly - 300 písní z let 1962-2019, které nyní vycházejí u příležitosti Gottových blížících se osmdesátin. Ty připadají na 14. července.

"Na výběrech není jediná píseň, ke které by mě někdo někdy donutil," uvedl Karel Gott na setkání v Rádiu Impuls, kde pokřtil obě kolekce mapující bezmála šest dekád jeho hudební kariéry.

Tři stovky skladeb na kompilaci z let 1962 až 2019 považuje Gott za unikát. Těžké bylo prý rozhodování, který singl se ve výběru neobjeví.

"Největší pocta je v tom, že jich mohlo být ještě víc. Na to jsem velmi pyšný a dodává mi to odvahu do dalšího hledání. Stále něco hledáme a lovíme a v tom lovu je radost, že se všechno nedá naplánovat. I zkušení lidé od firmy se domnívají, že už všechno vědí, ale nikdy nevíme přesně, co může mít úspěch u publika," poznamenal.

V obou kolekcích se nachází aktuální hit Srdce nehasnou, který pro Gotta a jeho dceru Charlotte Ellu složil Richard Krajčo.

"Vždycky jsem si myslel, že s Richardem Krajčem si nebudeme rozumět, protože má jiný styl a je takový kritický. A najednou jsme to zkusili a s mojí ženou jsme ho požádali, aby pro mě něco napsal. A dopadlo to tak, že videoklip má přes sedm milionů zhlédnutí. To neuvěřitelné číslo hovoří samo za sebe," podotýká Gott.

Nedávný hit Srdce nehasnou nazpíval Karel Gott s dcerou. | Video: Supraphon

Za úspěch vedle pěveckého talentu vděčí určité přizpůsobivosti, ale zároveň schopnosti udržet si svoji linii, jak říká.

"Rychle jsem se naučil německy, protože se držím hesla, že 'jdeš-li do města, přizpůsob se jeho zvyklostem'. Takže když jsem jel třeba do Japonska, uváděl jsme si svoje písničky v japonštině, což tamní publikum ocenilo," podotkl.

Gottovo jubileum měl původně doprovázet narozeninový koncert v pražské O2 areně. Zpěvák ho však před časem zrušil, jeho mluvčí Aneta Stolzová to zdůvodnila oslabenou imunitou.

Gottovo životní jubileum bude nicméně doprovázet autobiografická kniha, která vyjde do konce roku.

Nejpopulárnější český zpěvák v posledních letech zápasí se zdravím. Před třemi roky bojoval s problémy spojenými s nádorovým onemocněním. Už v té době prohlásil, že ani po těžké nemoci se nehodlá rozloučit s hudební kariérou, a začal se vracet na scénu.

Příští měsíc Gott vystoupí na 27. ročníku festivalu Benátská!, který se koná v Liberci od 25. do 28. července. Koncertem držitele 42 Zlatých a Českých slavíků vyvrcholí první den festivalu.

"Ještě sice nemám přesný seznam písní, které zde budu chtít zpívat, ale určitě vyberu takový repertoár, kterým, věřím, návštěvníky potěším," uvedl Gott, který na podobné akci poprvé vystoupil v roce 2014 na festivalu Rock for People v Hradci Králové. Slyšelo ho přes 20 tisíc lidí.

Předloni zase Gott zazpíval na festivalu Topfest ve slovenských Piešťanech, loni pak na SázavaFestu ve Světlé nad Sázavou.

Gott, který je vedle Česka oblíbený v Německu, loni v pražské Malostranské besedě pokřtil své zatím poslední album Ta pravá.

Titulní skladba z Gottova loňskéh alba nazvaného Ta pravá. | Video: Supraphon

Nahrávka je mixem popové klasiky a standardů, které chtěl natočit už dříve. Jedinou českou skladbu napsal Marek Ztracený. K titulní písni vznikl klip v režii Martina Paseckého. Nyní má přes pět milionů zhlédnutí na YouTube, nejvíc ve věkové kategorii 24 až 34 let.

"Mladé publikum má dobrou orientaci a dobrý vkus. Nemusí se na mě při tom dívat. Pro nás je tento úspěch další výzva a rána těm, kdo čekali, že Karel Gott je zpěvákem jen jedné generace a jedné éry," uvedl tehdy Gott.

autor: ČTK | 19. 6. 2019 9:43

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama