Praha - Kalendářní první jarní den bude v smíchovské MeetFactory ve znamení taneční elektroniky a energického postpunkového písničkářství. Svoji českou premiéru si zde odbude britské duo Prinzhorn Dance School vydávající na slavné značce The DFA, na pódiu se také poprvé představí český projekt Prince of Tennis, který tvoří pohrobci skupin Sebastians či Colorfactory.
Britské duo Prinzhorn Dance School tvoří on a ona: Tobin Prinz a Suzi Horn. Už názvy některých skladeb prozrazují něco z atmosféry jejich syrové tvorby: zvolání Up! Up! Up! nebo Crash, Crash, Crash odkazují k všudypřítomné sloganovitosti, důrazu na rytmus a odklonu od melodičnosti.
Jméno si Tobin a Suzi vypůjčili od rakouského doktora Prinzhorna, který sbíral umělecká díla mentálně postižených pacientů a položil základy tzv. outsider artu (kolekce děl, jež před válkou inspirovala mnohé avantgardní umělce, byla nedávno k vidění i v Česku).
V souladu s totuto tradicí se dvojice nevyhýbá ani bláznivým erupcím energie. Hudba Prinzhorn Dance School může připomínat třeba u nás známější LCD Soundsystem; klasičtější posluchač se neubrání srovnání s ranou tvorbou Joy Division.
S prvními jmenovanými je spojuje newyorská vydavatelská firma - DFA Records, která v první dekádě nového tisíciletí pomáhala do mainstreamu vracet fúzi taneční hudby a rockové energie. V roce 2006 zde debutovali se singlem You Are The Space Invader/Eat Sleep, na který o rok později navázali eponymním debutem.
Syrové album natočené na farmě v Devonu a smíchané v New Yorku producentskou dvojicí DFA bylo velmi dobře přijaté kritikou. V Praze představí druhé album Clay Class, které se na trhu objevilo v únoru.
Minimálně stejné očekávání jako česká premiéra Prinzhorn Dance School vzbuzuje i vůbec první koncert pražského projektu Prince of Tennis. Kapelu si prý David Volenec a Honza Čechtický udělali z čiré radosti a bez jakýchkoli ambicí.
Oba kdysi prošli zásadními kapelami české hudební scény (Sebastians a Colorfactory) a do třetice všeho dobrého se potkali právě jako princové elektropopu. Přestože koncertují, mluví, a nakonec i vydávají zřídka, jejich první EP Camping in North Ikea z roku 2010 i loňská už dlouhohrající Urbi And Orbi jsou považovány za nejvýznamnější počiny současné české scény.
Album Urbi and Orbi posbíralo nominaci na cenu české hudební kritiky Apollo a dobylo třetí místo v anketě portálu Musicserver.cz. Nahrávka, kterou dvojice nabídla k volnému stažení, se pravidelně objevuje i v dalších výběrech a na blozích nejen v Česku, ale jako jedna z mála tuzemských produkcí i v cizině. Pro velký zájem fanoušků vyšlo album tento týden i ve vinylovém formátu na značce Starcastic.
Na desce se Volenec a Čechtický vracejí k harmonické melodičnosti - do míst kde začínali, ovšem s nezbytnou příměsí elektroniky. Dojímají na něm křehkými skladbami digitálního věku, stejně tak ale překvapí trendy zvukem osmdesátých let: disco vokály a robotickým pípáním jakoby unikli ze zádumčivé polohy Ohm Square a místo toho začali bezstarostně vyvádět.
Večírek z cyklu Bohemian Like You začíná v Meetfactory v 20:30.