Ženy v amerických kinech baví zkoumat, jak myslí oni

Kultura Kultura
23. 6. 2014 18:41
Americkým kinům vládly o víkendu dvě pokračování úspěšných komedií. Mysli jako on míří zejména na ženy, 22 Jump Street zase na jejich mužské protějšky.
Think Like man Too.
Think Like man Too. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Druhé pokračování romantické vztahové komedie Mysli jako on, v originále Think Like man Too přilákalo o víkendu nejvíc diváků do amerických kin.

První pokus převést na plátno bestseller Jednejte jako dáma, myslete jako muž, vydělal před dvěma lety skoro sto milionů dolarů, "druhý servis" má zatím podobnou razanci, když už mají producenti ze vstupenek v kase 30 milionů. Rozpočty obou filmů se vejdou do 15 milionů, takže se opět zadařilo převědčit zřejmě zejména dámy znalé knih jako Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše, že by se měly naučit o strategiích svých mužských protějšků zábavnou formou ještě další nezbytná moudra.

Na druhém místě o tomto víkendu skončila zase "taškařice" 22 Jump Street spíš pro pánské osazenstvo kina, takže multiplexy mohly nabízet vzácně genderově vyrovnanou dávku "předletních útoků na bránici".

A také mnohoslibný příběh dvou policejních adeptů vysokoškolského vzdělání už jistě chystá pokračování, protože si na konto připsal dalších 29 milionů dolarů a celkem už má vyděláno kolem 112 milionů.

Na animovaný snímek Jak vycvičit draka 2 zbyla až třetí pozice s 25,3 miliony dolarů a nadějí, že filmy určené zejména dětem bývají "kasovně dlouhověké".

Úspěšně odstartoval snímek herce a v posledních dvaceti letech spíš režiséra Clinta Eastwooda Jersey Boys, vyprávějící o senzačním vzestupu kapely The Four Seasons, kterou založili čtyři obyčejní kluci z New Jersey. Snímek s muzikálovým i gangsterským pozadím zároveň si oproti odhadům na 11 milionů vydělal o víkendu dva a půl milionu dolarů navíc.

Kritici se zatím ale neshodují o uměleckých kvalitách díla. Na recenzním agregátoru Metacritic lze najít skóre 54 ze 100 na základě 39 recenzí. Inu, žádná sláva, zatím.

 

Právě se děje

Další zprávy