reklama
 
 

Sám doma nanovo. Disney chystá remake populárního vánočního filmu

8. 8. 2019 12:18
Po nedávných úspěších remaků animovaného Dumba, Lvího krále nebo Aladina chystá Walt Disney Company také nové verze starších hraných filmů.

Budou jimi populární vánoční Sám doma z roku 1990, rodinná komedie Dvanáct do tuctu, Noc v muzeu z roku 2006 nebo o čtyři roky mladší Deník slabocha. Při setkání s investory to oznámil ředitel studia Bob Iger, píše britská BBC.

Podrobnosti zatím nejsou známy, ani to, kdo se v nové verzi Sám doma po dnes osmatřicetiletém Macaulayi Culkinovi ujme hlavní role Kevina McCallistera. Disney pouze avizoval, že chce, aby remaky byly stejně tvůrčí a držely vysokou laťku originálu.

Culkin se k oznámení ironicky vyjádřil na Twitteru. "Takhle by mohla vypadat aktualizovaná verze Sám doma," napsal a později vyzval Disneyho, aby mu zavolali, až budou na remaku pracovat.

Sám doma vyprávějící o chlapci Kevinu McCallisterovi, kterého rodiče o Vánocích zapomenou doma a jenž musí odrazit pokusy dvou banditů vloupat se do domu, se po úspěchu původního filmu od režiséra Chrise Columbuse dočkalo ještě několika pokračování. V Sám doma 3 z roku 1997 poprvé neúčinkoval Culkin. První tři filmy celosvětově utržily 914 milionů dolarů, nejúspěšnější byl ten první. Zatím naposledy roku 2012 vzniklo televizní Sám doma 5: Vánoční loupež.

Herec Macaulay Culkin popularity ságy pravidelně využívá, naposledy v reklamě na službu Google Assistant, která rekonstruovala původní záběry z roku 1990.

Na značky Sám doma nebo Noc v muzeu získal Disney práva ve chvíli, kdy za více než 71 miliard dolarů převzal mediální společnost 20th Century Fox.

Chystané remaky mají posílit atraktivitu streamovací služby Disney+, jejímž prostřednictvím chce firma konkurovat Netflixu a HBO. Ve Spojených státech ji spustí v listopadu, na většině světových trhů včetně východní Evropy má být Disney+ k dispozici do dvou let.

Macaulay Culkin v reklamě na službu Google Assistant. | Video: Google |  01:00

Zavádějící měsíční paušál za Disney+ má činit 6,99 dolaru, v přepočtu 160 korun. To je o 100 korun méně, než kolik dnes uživatelé platí za Netflix.

Firma chce na platformě Disney+ shromáždit veškeré své filmy i televizní seriály ze světa Marvelu a Star Wars, stejně jako animované tituly od Pixaru nebo klasické kreslené disneyovky.

Při spuštění má Disney+ nabízet přes 7500 hodin seriálových epizod a více než 400 filmů.

Oznámení o remaku Sám doma není jedinou novinkou ze světa Disneyho. Kevin Feige, který má ve společnosti na starosti rozvoj superhrdinského světa Marvelu, zřejmě výhledově přebere také komiksové tituly společnosti 20th Century Fox včetně ságy X-Men.

Důvodem je, že filmová divize Foxu za poslední účetní období vykázala provozní ztrátu 170 milionů dolarů, "hluboko pod našimi očekáváními", jak investorům přiznala finanční ředitelka Disneyho Christine McCarthyová.

Za neúspěch může hlavně červnový film X-Men: Dark Phoenix, který měl rozpočet 200 milionů dolarů, v čemž však nejsou započítány náklady na marketing. Film v USA a Kanadě, kde má firma nejvyšší marže, utržil jen 65 milionů. Celosvětové tržby X-Men: Dark Phoenix činí 252 milionů dolarů.

Podle oborového týdeníku Variety si analytici dlouhodobě nejsou jisti, zda po akvizici Foxu zachová Disney tuto značku coby samostatnou entitu, jako je tomu v případě Pixaru, Lucasfilmu nebo Marvelu. Nelze vyloučit, že jednotlivé složky Foxu budou postupně integrovány do Disneyho struktury.

Zatím tomu ale nic nenasvědčuje. Pokračovat má značka Fox Searchlight, pod kterou společnost vyrábí nezávislou tvorbu, i dříve avizované tituly Foxu, jako jsou na letošní září plánované sci-fi Ad Astra s Bradem Pittem v hlavní roli nebo remake muzikálu West Side Story v režii Stevena Spielberga. Ten má mít premiéru o Vánocích 2020.

Při setkání s investory dále zaznělo ujištění, že Disney bude pokračovat ve sci-fi sáze Avatar od režiséra Jamese Camerona. Také chystá další díl Planety opic, která pokračovala naposledy předloni snímkem Válka o planetu opic. Celosvětově utržil 490 milionů dolarů.

Šéf Disneyho investorům rovněž připomněl, že firma letos vyrobila pět z šesti komerčně nejúspěšnějších titulů roku. Čtyři z nich celosvětově utržily přes miliardu dolarů. Jde o superhrdinské Avengers: Endgame a Captain Marvel plus remaky Lvího krále a Aladina.

Podívejte se, jak Google točil reklamu s Macaulayem Culkinem. | Video: Google |  01:06

autoři: BBC, Variety, Kultura | 8. 8. 2019 12:18

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama