Santa Monica - Jsem třetí z bratrů, ten ze Španělska, prohlásil herec Javier Bardem, když přebíral cenu za nejlepší film za nepřítomné režisérské duo. Sám ještě přibral ocenění za nejlepší výkon ve vedlejší roli. Se třemi cenami tak Coenových adaptace románu Cormace McCarthyho Tahle země není pro starý naprosto triumfovala na ceremoniálu Critics Choise.
Irglová s Hansardem tu získali cenu za nejlepší píseň Falling Slowly z filmu Once; ale stejně jako bratři Coenové se slavnosti v kalifornské Santa Monice nezúčastnili. Původně neambiciózní nízkorozpočtový muzikál Once tak pokračuje ve vítězném tažení skrze nepřeberné množství amerických cen a rostoucí oblibu zámořských diváků i kritiků.
Už začátkem prosince za song získali cenu losangeleských kritiků, navíc si můžou myslet na dvě Grammy za nejlepší filmovou píseň (opět Falling Slowly) a za nejlepší soundtrack.
Irglová má další americkou cenu. A vyhlíží Grammy
Americká asociace filmových kritiků BFCA v pondělí dále ocenila Daniela Day-Lewise coby nejlepšího herce za roli ve filmu Až na krev. Nejlepší herečkou se stala Julie Christieová, která ve snímku Daleko od ní ztvárnila ženu trpící Alzheimerovou chorobou.
Crictics Choice v zásadě kopírují prosincové verdikty jak Asociace losangeleských filmových kritiků, tak těch newyorských. Film Skafandr a motýl režiséra Juliana Schnabela ve francouzské produkci si od nich odnesl titul nejlepší zahraniční film.
Coenové dostali v New Yorku další frčku na Oscary
Dokumentem roku se stal sarkasticko-kritický portrét amerického zdravotnictví Sicko od zlobila Micheala Moorea. Jako animovaný film bodoval Ratattouille a druhou cenu pro film Až na krev získal Jonny Greenwood z kapely Radiohead za nejlepší soundtrack.
Ceny tak byly dalším potvrzením krystalizující sestavy když ne oscarových favoritů, pak určitě nejlepších filmů roku.
Přímý přenos Critics Choice na televizi VH1 a samo udílení cen téměř nepoznamenala stále zuřící stávka scenáristů, George Clooney během svého výstupu přece jen poznamenal: "Toto je město jediného průmyslu. Nejsou tu jen autoři a herci, ale i agentury, hotely, restaurace. A já doufám, že se obě strany zavřou v jedné místnosti a nevyjdou, dokud se nedohodnou."
BFCA, která reprezentuje více než dvě stovky televizních, rozhlasových, internetových i novinových kritiků z USA i Kanady, založila své ceny The Critics Choice v roce 1995.
Od té doby fungují jako víceméně spolehlivý indikátor oscarových favoritů.