"Na Andeanu pracoval specialista na aerodynamiku Kevin Quan a tým Phillipa Lavoie z Institutu aerodynamiky na Univerzitě v Torontu,” uvádí firma Diamondback, podle které se nové speciály představí už na mistrovství světa v triatlonu, které hostí na začátku října havajská Kona.
Kolo má diskové brzdy a díky rozměrnému rámu i řadu schránek pro ukládání drobných věcí. Například v aerodynamickém nástavci za sedlovou trubkou je prostor na doklady nebo na kreditní kartu, před středovým složením je za dvířky, podobným těm od nádrže v autě, schránka na nářadí. V prostoru mezi řídítky a sedlem je zase zásobník na pití a místo, kam lze uložit energetické tyčinky.
Vývoj kola trval dva roky a tým se při něm neřídil požadavky Mezinárodní cyklistické federace UCI. Bicykl lze tedy použít na triatlonových závodech, ale například jako časovkářský speciál v profesionálním cyklistickém týmu by sloužit nemohl. UCI ovšem uvažuje o zmírnění zásad, limitujících design závodních kol, takže v budoucnu nemusí být start aerodynamického Diamondbacku v cyklistických časovkách zcela vyloučen.
Speciál se dá koupit, jeho provedení s nejlepší výbavou (elektronické řazení Shimano Dura-Ace Di2) ovšem vyjde na více než osm tisíc dolarů, což je v přepočtu kolem dvou set tisíc korun.