Nevlídné podzimní počasí, mlha, podvečerní tma a hlavně nepozornost několika železničářů stály před 65 lety za nejhorším železničním neštěstím v české historii. U obce Stéblová na jednokolejné trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi se 14. listopadu 1960 střetl osobní vlak tažený parní lokomotivou s motorákem. Ponořte se do mrazivé rekonstrukce pekla na kolejích.
Stanice Stéblová v roce 2010
Snímek stanice Stéblová z roku 2010, pohled ve směru od Hradce Králové. Právě z tohoto úhlu starší průvodčí Josef Havel 14. listopadu 1960 zahlédl záblesk zeleného světla u dopravní kanceláře a domníval se, že výpravčí dává povolení k odjezdu vlaku 608. Výpravčí Josef Bažant byl však prokazatelně uvnitř dopravní kanceláře a připravoval vlakovou cestu pro protijedoucí vlak 653. Původ záhadného zeleného světla nebyl nikdy objasněn. Zvažovaly se různé hypotézy - od vojenské svítilny s barevným filtrem po odraz světla automobilu či lomu světla v husté mlze. Žádná teorie však nebyla průkazně potvrzena.