Vinařství sídlící u zálivu Plentzia, asi 25 kilometrů od Bilbaa, postavilo svou reklamu právě na tom, že vína vylisovaná z tradičních španělských odrůd jako tempranillo, netradičně zrají pod vodou. Zakladatel firmy Borha Saracho tvrdí, že chladné prostředí, kde je vyšší tlak a méně světla, vínům svědčí a že díky tomu mají jemnější chuť.
Úřady vinařství pronajaly 500 čtverečních metrů mořského dna, kde vinařství postavilo betonové kotvící bloky, do nichž spouští drátěné klece naplněné tisícovkami lahví. Nápad na podmořské zrání prý inspirovaly příběhy o lahvích sektu, které potápěči vyprostili po stovkách let z lodních vraků. Ti, kdo pak měli příležitost archivní alkohol okusit, mluvili o jeho výjimečné chuti.
"Na začátku může být chuť trochu matoucí, protože si ji s daným místem původu nespojujete… ale zachovává si charakteristiku odrůdy, a navíc je sametová," tvrdí Saracho. Vína dozrálá pod vodou se prodávají za 60 až 100 dolarů (1400 až 2300 Kč) za lahev a kupec ji dostane tak, jak byla po měsících vytažena z moře - tedy včetně usazenin, řas či zbytků mlžů.