reklama
 
 

Mezi námi děvčaty: budeme mít svou televizi

17. 2. 2011 16:55
8. března startuje kanál pro ženy od 15 do 44 let

Praha - Televize Prima spouští po Primě Cool další specializovaný kanál: 8. března začne vysílat stanice Prima Love, jejíž hlavní cílovou skupinou jsou ženy ve věku 15 až 44 let.

Navzdory startu na MDŽ, jenž se u nás dodnes pojí spíš s představou slavících mužů, to ovšem nemají být odevzdané domácí puťky - nýbrž "takové, které už sice mají něco za sebou, ale doufají stále v to lepší".

Vedení televize nový kanál charakterizuje jako první opravdový ženský klub pro všechny, které už nechtějí být samy doma. Což je samozřejmě narážka na usazený styl poledního pořadu České televize. Vůči němu se Love vymezuje vizí "pořádné dámské partičky, co se vzájemně podporuje a sdílí pocity". Součástí této strategie jsou podle všeho i názvy programových pásem podle nápojů a drinků.

(No „mezi námi děvčaty" - jak zní neoficiální podtitul Primy Love. Kdyby holky z cílovky tu svou televizi pořádně sledovaly, pak by zase nemohly chodit po barech jako Carrie Bradshawová a spol. - ale budiž, asi to bude spíš ta představa rozjetého života a sdílení s kamarádkami z obrazovky).

Vysílací schéma růžové Primy Love se dělí na několik základních pásem. Odpolední kafíčko nabídne hlavně "moderní telenovely" jako Pravá tvář vášně nebo V náručí ďábla. Podvečerní Aperitiv obsahuje mladší seriály jako Glee, Seznam Ex, Superdrbnu nebo Famílii (Parenthood).

Večerní koktejl pak v jednotlivé dny naservíruje Nemocnici Mercy, od ČT nakoupenou Ally McBealovou nebo Džungli rtěnek. Zatímco Glee se na Love stěhuje z Primy Cool, z velké Primy sem zamíří "ženštější" a vztahové seriály jako Chirurgové a Zoufalé manželky.

Čtěte také:
Éra dominance TV Nova končí, nový král tu zatím není
Turecká telenovela nasytí touhu Čechů po lásce

Páteční a sobotní večery budou patřit filmům, které sice nebudou nutně jen romantické, ale s ženskými hrdinkami a pro ženy. Sobotní a nedělní podvečery budou věnovány reprízám "vlastních seriálů, o které si lidé říkali" - Rodinným poutům, Letišti nebo Ošklivce Katce.

Během několika měsíců prý do programu přibudou i lifestylové pořady včetně Oprah Winfreyové a Marthy Stewartové. Stanice bude mít své domácí tváře a chystá také vlastní pořad, který prý zosobní právě onen „ženský klub". Podrobnosti ani jména ale stanice neuvedla.

Prima Love (složenina Láska, Osud, Vztahy, Emoce) jako třetí plnohodnotný program bude vysílat od šesti ráno do půlnoci.  Bude používat licenci R1, kterou Prima vlastní. Dostupná bude na multiplexu 3 a na satelitu, postupně i v kabelových sítích a přes IPTV. Na Primě Love se budou ráno d 6 do 8 podle podmínek licence R1 vysílat regiony. Ty nyní běžely v dopoledním bloku na Primě Cool - která současně s těmito změnami rozšiřuje své vysílání na celý den.

Podle deníku E15 získá Prima spuštěním kanálu Love drobný náskok před konkurenční Novou, která rovněž plánuje odstartovat ženský kanál. Měl by napodobit program TV Doma, který loni na Slovensku spustila sesterská televize Novy, TV Markíza. V současnosti nabízí Nova pro ženy dva servery na svých webových stránkách doma.cz a krasna.cz.

Generální ředitel Televize Prima Marek Singer ovšem prohlásil, že spuštění Primy Love není začátek multikanálové strategie, kterou stanice řeší rozpad diváků do stále užších zájmovějších segmentů - a již před pár dny ohlásila právě konkurenční Nova, která chce mít dokonce vlastní multiplex.

Ženský program prý jen Primě dával smysl, doplnil jejich portfolio a de facto si o něj řekli i sami inzerenti. Podle Singera se Prima Love už letos dostane na stejnou sledovanost jako Cool (ta má nyní podíl na trhu 5,5 procenta)  - a v užší cílové skupině to bude ještě dřív.

Hlavní kanál Primy vysílá od roku 1993, Prima Cool od předloňského dubna. Před několika dny televize ohlásila, že si upevnila pozici dvojky na trhu a jsou jediná mediální skupina, které loni stoupnul podíl - konkrétně o 23 procent.

autor: Pavel Kroulík | 17. 2. 2011 16:55

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama