Vysoké Mýto – Časopis Střelecká revue publikoval ve svém lednovém čísle reklamu obchodu se střelnými zbraněmi Zelený sport, jako hlavní motiv posloužila fotografie humanitárního pracovníka Davida Hainese těsně před tím, než ho jeden z džihádistů chladnokrevně popravil. Případem se zabývá i živnostenský úřad. Kontroverzní inzerát teď zaregistrovala zahraniční média.
Britský The Telegraph si všímá vlny odporu, která se zvedla proti jednateli obchodu Martinu Rudolfovi. Ten reklamu hájí tím, že chtěl pouze pobavit čtenáře. Deník se ale jakkoli vyhýbá hodnocení kauzy.
"Je to neetické, myslete na jeho rodinu!"
Oproti tomu Mirror nebo Metro označují reklamu, která nese titulek S holýma rukama můžete být brzy na kolenou, jako nechutnou.
"Je to naprosto neetické, myslete na rodinu toho chudáka," vyzdvihl The Telegraph komentář Aleny Štěpánové na Twitteru, která se vyjadřovala k necitlivému pojetí reklamy na střelné zbraně.
Jednatel obchodu vysvětluje, že inzerát cílí na skupinu sportovních střelců. "Měl je pobavit a zaujmout něčím, co je dneska frekventované a mediálně známé," řekl o inzerátu pro Radiožurnál Martin Rudolf. Kauzou se bude zabývat živnostenský úřad i Rada pro reklamu, která může majiteli uložit pokutu ve výši dvou milionů korun, pokud shledá porušení zákona.
Tohle je úplně nový level. Bez komentáře... (Údajně Střelecká revue 1/2015) pic.twitter.com/D7AsRrp2xK
— Filip Rožánek (@rozanek) 3. Leden 2015