Od Forda po Norrise: 10 nezapomenutelných reklam, kde Hollywood prodává sny

Dan Poláček Magazín Dan Poláček, Magazín
10. 2. 2025 12:00
Miliony zhlédnutí, vyšší prodeje. To jsou důvody, proč firmy touží zapojit do svých reklamních spotů hollywoodské hvězdy. Jenže reklamy se někdy samy stanou součástí popkultury. Vybrali jsme deset ikonických spotů, které vyprávějí nezapomenutelné příběhy.

Reklamní spoty s hollywoodskými hvězdami jsou běžným jevem a firmy je využívají z několika důvodů. Zaprvé, tyto hvězdy mají obrovskou fanouškovskou základnu napříč generacemi a jejich tvář je okamžitě rozpoznatelná po celém světě. To značkám umožňuje oslovit široké publikum a zvýšit povědomí o jejich produktech. Zadruhé, spojení s populární celebritou může značce dodat prestiž a lesk. Lidé často vnímají produkty propagované svými oblíbenými herci jako kvalitnější a žádoucnější.

Výběr hvězdy pro reklamu je pečlivě promyšlený proces. Firmy hledají osobnosti, které jsou s jejich značkou kompatibilní a oslovují jejich cílovou skupinu. Důležitá je i image hvězdy a její vliv na veřejnost. V neposlední řadě hraje roli i cena, protože honoráře hollywoodských hvězd bývají velmi vysoké.

Dopad takových reklamních spotů může být značný. Značky, které se spojí s hvězdami, často zaznamenají nárůst prodeje a posílení své pozice na trhu. V neposlední řadě hollywoodské hvězdy mají vliv na sociálních sítích, což umožňuje firmám oslovit ještě širší publikum.

Japonský reklamní bizár na hrací automaty a bláznivý Cage

Reklamní spot "Šílená trojčata" (2007). Surrealistická japonská reklama na herní automaty Sankyo Pachinko s Nicolasem Cagem v hlavní roli. | Video: 83Chrisaaron / Youtube.com

Hollywoodská hvězda Nicolas Cage si také střihl reklamu, v Japonsku se zapsal do historie reklamního průmyslu nezapomenutelnou sérií reklam pro společnost Sankyo Pachinko. Tyto reklamy, natočené v letech 2007-2008, představovaly Cage s jeho charakteristickým expresivním hereckým stylem propagujícího tehdy populární japonskou hazardní hru kombinující prvky pinballu a výherního automatu. Herec v reklamách předváděl svůj typický intenzivní výraz a energické vystupování, které dokonale zapadalo do japonské reklamní estetiky.

 

Právě se děje

Další zprávy