Největší přehmaty architektury 2018: Bortící se mosty v Praze i přesun nádraží v Brně

Petra Jansová Petra Jansová
28. 12. 2018 8:57
Zájem o architekturu, veřejný prostor a urbanismus je rok od roku vyšší. Kromě odborníků a veřejnosti už na ni slyší i politici. "Témata, která ještě před pár lety nechali politici bez povšimnutí, se letos stala téměř módou, což samozřejmě hodnotím pozitivně," říká architekt a popularizátor architektury Petr Kučera. Přesto i loňský rok byl podle něj plný přešlapů. Kromě katastrofálního stavu pražských mostů kritizuje i systém památkové péče nebo vizi nové vládní čtvrtě.
Foto: SŽDC

Nádraží v Brně: Stěhovat, či nestěhovat?

Podobně ožehavým tématem je v Brně podle Kučery přesunutí tamního hlavního vlakového nádraží, nebo napak jeho ponechání na místě.

"Stejně jako všechny velkorysé záměry má i tento svá pro a proti. Umístění nádraží v centru je sice praktické, ale provozně technické zázemí nepřístupné pro veřejnost zabírá opravdu velké plochy cenných pozemků, které mohou posloužit rozvoji města. Jde v podstatě o polovinu centra," přibližuje Kučera.

Kauza brněnského nádraží podle Kučery ukazuje na rozšířenou vlastnost mnoha úředníků a politiků, kteří se obávají za některá obtížná rozhodnutí převzít zodpovědnost. Zlepšit by se podle něj měl i vztah mezi veřejností a úřady. Podobné záměry jsou totiž s veřejností stále velmi málo komunikovány. Na řadu tak přicházejí spíše emoce nežli racionální diskuse.

 

Právě se děje

Další zprávy