Před 50 lety se začal razit první tunel pražského metra. Stavěli ho i političtí vězni

Před 50 lety se začal razit první tunel pražského metra. Stavěli ho i političtí vězni
Úvahy o výstavbě podzemní dráhy v Praze se datují už do posledních let 19. století. Stojí za nimi majitel slavné železářské firmy Ladislava Rotta. Ten v odpise pro městskou radu připomněl, že podzemní dráha jezdí už v Londýně, Paříži nebo Berlíně.
Návrh na podobu pražského metra vypracovali v roce 1929 i architekti Vladimír Belada a Vladimír List. Praze ho věnovali zdarma, na jeho realizaci se ale nenašlo dostatek financí.
Architekti Belada a List navrhli čtyři linky o celkové délce zhruba 20 kilometrů.
Třicátá léta přinesla koncept tramvajové rychlodráhy. V centru města měly vozy projíždět tunely. Na obrázku zajíždí tramvaj do podzemí v blízkosti Maiselovy synagogy na Starém městě.
Foto: DPP
pej ČTK pej, ČTK
21. 1. 2019 16:19
O podzemní dráze se v Praze se uvažovalo už koncem 19. století. První práce ale započaly o téměř 100 let později, tehdy měla pod pražskými ulicemi jezdit podzemní tramvaj. Krátce po zahájení stavby padlo rozhodnutí, že v Praze bude jezdit metro, a první tunel pražského metra začali stavbaři razit v lednu před 50 lety. Prohlédněte si na archivních snímcích, jak vypadaly původní plány a jak probíhala výstavba.
 

Právě se děje

Další zprávy