reklama
 
 

Mladý Čech pracoval na Mafii III, sám po nocích už sedm let vyvíjí hru o mašinkách

13. 1. 2017
 
Video: mashinky.com |  02:43
Přes den pracoval na posledních dvou dílech slavné videohry Mafia, po nocích a ve volném čase relaxoval u mašinek. Nejde o žádné dětské modely, ale o připravovanou počítačovou hru, kterou Honza Zelený již sedm let svépomocí vyvíjí. „S Mashinkami mám velké plány,“ říká.
Hlavní zprávy

Už sedm let vyvíjí Honza Zelený počítačovou hru Mashinky, která nezapře inspiraci v dnes již legendární dopravní strategii Transport Tycoon.

Jan Zelený - Mashinky:

Jan Zelený - Mashinky:

  • Narozen 10. února 1985 v Náchodě
  • Pracuje jako Senior Graphics programmer ve studiu Bohemia Interactive na nových technologiích.
  • Má rád lyžování, latinskoamerický tanec, cyklistiku, horskou turistiku, víno a počítačové hry.
  • Jeho práci na hře Mashinky můžete sledovat na webu mashinky.com.

„Vycházel jsem z ní opravdu hodně, zejména ze začátku, než jsem získal sebevědomí ohledně game designu,“ připouští jednatřicetiletý rodák z Náchoda a dodává, že mu vzorem byly i deskové hry.

Mashinky připravuje mladý vývojář sám po večerech a ve volném čase. Zatím to takhle funguje na jedničku. „Po těch letech ale není jednoduché si udržet motivaci. Využívám k tomu jakýkoliv volný čas, víkendy i večery, mám obrovskou podporu manželky. Ta říká, že kdo si hraje, nezlobí,“ směje se.

Když na něj padne krize, rozpracovanou hru si vyzkouší a po chvíli zjistí, že opravuje chyby a zase pracuje. Svou ženu zmiňuje častokrát, k Vánocům mu například dala pro inspiraci velkou encyklopedii vlaků. Spoustu modelů ale získal od kamaráda z jednoho českého studia, mašinky tedy pocházejí z depa profesionálních grafiků.

Železniční mafie

Honza Zelený (upřednostňuje familiérnější oslovení, pozn. red.) není v herním průmyslu žádný zelenáč, pět let pracoval na Mafii III, podílel se i na slavném druhém díle. „Dalo mi to určitě dobrý náhled do toho, co mě v budoucnu čeká, a rozšířilo mi to obzory, co vše herní vývoj představuje. Navíc mi to zvedlo obrovsky laťku v tom, co považuju za standard – po grafické, zvukové i obsahové stránce,“ vyjmenovává.

Do Mashinek zakomponoval oproti slavné budovatelské strategii z 90. let řadu novinek – ve hře bude například odlišný systém financování, ozvláštní ji nejrůznější události i dva grafické pohledy – dvourozměrný, vhodný pro stavění, a trojrozměrný, jímž se můžou virtuální budovatelé kochat krajinou i vláčky.

Finančně si zatím vystačí sám, nechce se při vývoji zbytečně rozptylovat sháněním peněz přes crowdfundingové weby. „Připravit dobrou kampaň pro Kickstarter je práce na měsíc, je to fakt složité a s nejistým výsledkem.“

Byznys plán má ale vymyšlený. Nejdřív nabídne hratelnou ukázku, na Steamu proto budou od jara ke koupi dvě historické epochy. V dalším vývoji Honza hodně sází na hráčskou komunitu, od které si slibuje, že poukáže na chyby a pomůže mu s modifikacemi. „S Mashinkami mám zkrátka velké plány,“ netají se ambicemi.

Mashinky si zatím chce nechat jako zábavu po večerech, o opuštění současné práce v Bohemia Interactive a založení menšího nezávislého studia zatím nepřemýšlí.

Mezitím se mu ozývají nadšenci, kteří nabízejí pomoc, o zbytek se postarají sami hráči. „Celá hra je obrovsky modovatelná, už teď se kolem ní rozjíždí velká komunita, která tvoří obsah, což bude do budoucna klíč k úspěchu. Lidi tady jsou kreativní a velmi rádi se zapojí,“ dodává Honza Zelený.

Mashinky 2 | Video: mashinky.com |  01:49

autor: Marek Pros

reklama
     
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama