Londýn – Anti-Agency, jak se agentura založená stylistkou Lucy Green a módní guru Pandorou Lennard jmenuje, následuje další společnosti, které se dívají na lidskou krásu trochu jinak.
Nejde o přesné tělesné proporce ani obvyklý vzhled, ale naopak o charakter, který se odráží v osobitém stylu konkrétních lidí. Agentura taky nedbá na zkušenosti svých modelů, takže se na přehlídková mola mohou dostat i ti, kterým by se to za obvyklých okolností nepodařilo.
"Musíme dát lidem vědět, že když vyšleme naše dívky a chlapce na castingy, jsou to skuteční lidé, ne jen figuríny na oblečení. Mohou vypadat krásně a cool, ale rozhodně se nenechají ponižovat," uvedly majitelky agentury v rozhovoru pro The Daily Beast.
V současné době nabízejí kolem stovky jedinečných "antimodelů" a "antimodelek", kteří dříve ani netušili, že by se mohli promenádovat po přehlídkových molech. Najdeme tu například instruktorku jógy, zpěváka, hudební publicistku, ilustrátora, básnířku, studenty i samotné módní návrháře.
Londýnská agentura ale není první, která se snaží prosadit změny ve světě módního průmyslu. Jistá americká oděvní značka například udělala modelky z obyčejných žen s vysokoškolským titulem. Jiné společnosti zase prosazují pouze plnoštíhlé ženy.