reklama
 
 

Bravo se přežilo, mladí už žijí na Facebooku. Rubriky o prvním sexu nechávají čtenáře chladnými

14. 12. 2015 17:46
Časopis Bravo přestane v Česku po 24 letech vycházet. S informací přišel server MediaGuru s tím, že titul se potýká s nezájmem čtenářů a finančními problémy. "Nový životní styl se odráží právě na mediálním chování nastupující generace, pro kterou už papír v této podobě není tak lákavý jako pro generaci předcházející," říká mediální analytička Martina Vojtěchovská.

Aktuálně.cz: Slavný časopis Bravo v Česku skončil po 24 letech, důvodem jsou ekonomické problémy. Proč dnešní generaci mladých už tolik netáhne?

Martina Vojtěchovská: Časopis už se takříkajíc přežil. Zájem mladší generace se přesouvá směrem k videoobsahu a internetu. Témata, která pokrývalo Bravíčko, si mladí již vyhledávají někde jinde, ať už na internetu nebo v jiných médiích. Nový životní styl se tak odráží právě na mediálním chování nastupující generace, pro kterou už papír v této podobě není tak lákavý jako pro generaci předcházející.

A.cz: Viníkem je tedy jednoznačně internet?

Některé časopisy na papírové platformě fungují velmi dobře. Zájem o časopisy se liší u jednotlivých titulů. Horší situace je u časopisů zaměřených zvláště na děti a mládež a speciálně na teenagery. Zde je vidět nástup internetu, který sebrat mnohem více čtenářů než jiným tištěným časopisům. Mladá generace už není tak zvyklá si kupovat časopisy. Raději si obsah, který časopis denně přináší, hledají na webu nebo Facebooku.

A.cz: Proč bylo Bravíčko v 90. letech takový hit?

Časopis Bravo byl vůbec jeden z prvních, které k nám po roce 1989 přišly. Přinášel s sebou novost, neotřelost a otevřenost, na kterou čtenáři doposud nebyli zvyklí. Konkurence ještě nebyla taková, jako o dalších deset až 15 let později. Bravo tak mohlo snadněji oslovovat čtenáře ve věku, na které se zaměřilo, tzn. na teenagery kolem 12 let.

A.cz: Přelomový byl tedy hlavně obsah.

Přesně tak. Lákavé bylo zpracování rubrik. Otevřenost, kterou časopis přinášel, si ale dnes můžete najít již jinde, snadněji a zadarmo.

A.cz: Má podobný projekt zaměřený na teenagery v budoucnu šanci, i třeba v online podobě?

To je otázka. Myslím, že spíše mají šanci projekty, které jsou již nějakým způsobem zájmově zaměřené. Úspěšný je časopis 21. století junior, který je populárně naučný. Tam vidím větší potenciál než u širokospektrálního tématu, jako jsou vztahy. Ta doba už pominula.

Bravo - reklama z roku 1995 | Video: YouTube

autor: Zuzana Mocková | 14. 12. 2015 17:46

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama