Česká mezzosopranistka Magdalena Kožená středečním vystoupením s díly Wolfganga Amadea Mozarta ve vídeňském Konzerthausu prý příliš neuchvátila. Koncert Kožené a renomovaného italského orchestru Il Giardino Armonico s podtitulem Útrapy duše a hoře lásky se nepovedl tak, jako poslední CD české pěvkyně, napsala dnes v recenzi agentura APA.
Agentura se odvolává na novou nahrávku árií z Mozartových děl. Tu Kožená nazpívala za doprovodu jiného slavného souboru - Orchestra of the Age of Enlightenment pod taktovkou svého partnera Simona Rattlea. Na desce znějí árie a ronda "jasně a vroucně, plně a intenzivně", zatímco vídeňskou koncertní síň ve středu večer opanoval "temný, trpký tón, který se rozplynul až úplně na závěr", tvrdí agentura.
APA si však není jistá, zda bylo na vině rozpoložení pěvkyně, skladba programu, nebo doprovodný ansámbl. "Včerejší večer s Magdalenou Koženou v Konzerthausu bohužel zůstal rozhodně za vysokými očekáváními," napsal redaktor rakouské agentury.
To, že je Kožená výjimečnou mezzosopranistkou, údajně dokázala až v přídavcích na závěr koncertu, kdy mimo jiné zazněly árie z Mozartových oper La clemenza di Tito a Cosi fan tutte.
Předtím se v několika marnějších momentech pokoušela dodat výraz provinilé lásky áriím z oper Titus, Figarova svatba a Cosi fan tutte, "aniž se dostavilo vnitřní kouzlo, které se zdá být právě hřejivému timbru Kožené tak nenuceně vlastní", poznamenala APA.
Aplaus na závěr koncertu byl přesto srdečný a Kožená ochotně podepisovala své aktuální CD. Přátelé hudby, kteří si CD koupili, si pak mohli doma Koženou poslechnout v jiné kvalitě - takže nešlo o úplně ztracený večer, dodala APA.
Kožená vystoupí ve Vídni znovu 15. listopadu, tentokrát s výběrem z děl Roberta Schumanna, Gabriela Faurého a Antonína Dvořáka.










