Karlovy Vary - Odpoledne ve tři hodiny proběhlo v konferenčním sále hotelu Thermal předání nestatutárních cen od šesti vedlejších porot.
Česká televize z festivalové sekce Fóra nezávislých vybrala na cenu Nezávislá kamera snímek Mořská víla (v originále Rusalka) režisérky Anna Melikjanové s odůvodněním „za smělou, nekonvenční adaptaci klasické pohádky, rozvíjející fantazii, za přispění působivé vizuální stránky a hereckých výkonů".
Porota zastupující Síť evropských kin Europa Cinemas udělila v sekci Na východ od západu cenu maďarskému filmu Hodně štěstí! (Barthalo!) režiséra Roberta Lakatose.
„Radostná road movie plná lidskosti, lásky k bližnímu - kde ztráta neznamená skutečnou ztrátu, kde svět je úžasným místem pro život. Režisér přizpůsobil svůj styl vyprávění tomuto příběhu, nalezl dokonalou rovnováhu mezi fikcí a realitou, jež je tak blízká evropským kulturám."
Cena kritiků FIPRESCI putovala ke Karamazovým Petra Zelenky za „převedení klasického Dostojevského díla do nekonvenčního spojení divadla, filmu, literatury a reálného života."
Ekumenická porota vybrala z hlavní soutěžní sekce indonéský film Fotograf režisérky Nan Triveni Achanasové s odůvodněním: „Oceňujeme tento nádherně nasnímaný film, ve kterém se z viny lze vyzpovídat a který vyzdvihuje důležitost péče o druhé."
Cena FICC (Cena dona Quijota) byla předána maďarskému snímku Pátrání, jenž patří do hlavní soutěže - a to za „objevný přístup k tradičnímu detektivnímu žánru. Prostřednictvím působivé kombinace žánrů a vyváženého humoru. Film úspěšně zprostředkovává originální zážitek."
Zvláštní uznání poroty pak šlo konkurenčnímu filmu z hlavní soutěže, dánskému snímku Ukrutně šťastni, za „vynikající práci kamery a důmyslný způsob, jakým se film vypořádává s mnohovrstevnatým příběhem skrze humorné zvraty."
Cena NETPAC (Sítě za promování asijské kinematografie) doputovala ke kazašskému snímku Tulpan režiséra Sergeje Dvorcejova za „humorný portrét plný nečekaných detailů, zobrazující každodenní život lidí a zvířat v daleké krajině kazašské stepi" a dále k jihokorejskému snímku Napsáno debutujícího Kim Byung-wooa za „objevné a nápadité zobrazení spletitých vztahů mezi autorem, postavou, režisérem a hercem".