Jako scénický komiks inspirovaný groteskami Maxe Lindera ji režisér Tomáš Dvořák nastudoval s loutkami ve stylu drsné rakvičkárny se zpěvy a minimem dialogů.
"Čtrnáctý ročník, 99 tipujících, 59 uvedených titulů 35 divadel či uskupení z osmi měst a poprvé největší počet hlasů pro loutkářskou produkci - tak by se daly shrnout výsledky za loňský rok," shrnul anketu redaktor Divadelních novin Vladimír Hulec. Alfě dalo hlasy jedenáct tipujících a v historii ankety je to poprvé, co loutky porazily živé herce.
Druhá v hlasování skončila inscenace Mozartovy opery La Clemeza di Tito režisérů Ursel a Karla-Ernsta Herrmannových z Německa, kteří ji uváděli v pražském Národním divadle. Třetí příčka patří Shakespearovu a Krobotovu Hamletovi v Dejvickém divadle.
Další místa obsadily inscenace melodramu Zdeňka Fibicha a Jaroslava Vrchlického Smrt Hippodamie v pojetí Jana Antonína Pitínského v Městském divadle Zlín a jedenáctihodinový maraton Svlékání z kůže z brněnského Divadla Husa na provázku, při kterém byly uvedeny všechny čtyři Morávkovy inscenace Dostojevského románů.
Z divadel získalo nejvíc hlasů pražské Národní divadlo; vedle Mozartovy opery i díky inscenacím Richarda III., Benefici Vlasty Chramostové, inscenaci Zvony a projektu Hrdinové, který činohra uvedla koncem sezony v Boudě.
Na druhé místo se s třemi inscenacemi dostalo Dejvické divadlo, třetí je zásluhou Tří mušketýrů plzeňská Alfa. Až za ní skončily Husa na provázku, Městské divadlo Zlín a Národní divadlo Brno s pražským Divadlem Komedie.