Krumlov - Opakovanými ovacemi vstoje odměnilo bezmála sedm tisíc posluchačů v Českém Krumlově španělského tenoristu Plácida Dominga a portorickou sopranistku Anu Maríi Martínezovou. Koncert se odehrál na centrálním parkovišti P2 a slavnostně uzavřel jubilejní 20. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov.
Potlesk, kytice květin a hlasité Bravo! si vysloužili pěvci po více než dvouhodinové show, v níž zazněly árie a duety z českých, francouzských a italských oper i ukázky z operet a španělských zarzuel.
V závěru koncertu Domingo s Martínezovou společně na pódiu tančili a prodloužili večer o šest přídavků včetně slavné Granady. Nadšené posluchače zvedli šestkrát ze sedadel. Král opery, jak je sedmdesátiletý Domingo přezdíván, se do České republiky vrátil po 17 letech. Pěvce doprovodil Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod taktovkou amerického dirigenta Eugena Kohna.
Akci ve čtrnáctitisícovém historickém městě na jihu Čech provázela přes den dopravní omezení, odpoledne i uzavírky pro pěší v centru. Ceny vstupenek se od začátku srpna vyšplhaly na 1080 korun na stání a až 8280 korun k sezení a bylo téměř vyprodáno.
Do střeženého areálu proudily už po šesté hodině davy lidí, mnozí vybaveni přenosnými sedačkami a dekami. Pořadatelé vybudovali na parkovišti koncertní prostor se zastřešeným pódiem, tribunou, čtyřmi velkoplošnými obrazovkami a stovkami sedaček rozmístěných po celém parkovišti. Přálo jim i počasí.
Charismatický Domingo vždy okouzloval silným a čarovně zbarveným hlasem, šíří repertoáru i sex appealem. Už při příchodu na pódium jej lidé zdravili dlouhým aplausem. Legendární pěvec za svou kariéru nastudoval rekordních 130 tenorových a barytonových rolí a stále hostuje na předních světových scénách.
Koncert otevřela předehra ke Smetanově opeře Prodaná nevěsta. Domingo předstoupil před diváky s árií Rodrigua z Massenetovy opery Le Cid, po níž sopranistka Martínezová s velkým úspěchem zazpívala notoricky známou árii Rusalky ze stejnojmenné opery Antonína Dvořáka - Měsíčku na nebi hlubokém.
Poté včetně dalších dvou operních předeher následoval "maraton" árií a duetů, kupříkladu recitativ a árie Cavaradossiho z Pucciniho opery Tosca, árie Andrey Chéniera ze stejnojmenné opery od Umberta Giordana či duet Desdemony a Othella z Verdiho Othella.
Velký úspěch sklidil i lehčí repertoár z operet Země úsměvů a Veselá vdova Franze Lehára, píseň Sylvy z Kálmánovy operety Čardášová princezna a čtyři poutavé písně ze španělských zarzuel. Večer završilo šest atraktivních přídavků, mimo jiné Te quiero, dijiste, Besame Mucho, I could have Danced all Night, The Impossible Dream a zmíněná Granada.