Téma odpuštění jako jediný lék proti lidskému hříchu a odpuštění chce na své turné k novému albu s názvem Hříšnice nabídnout mezzosopranistka Dagmar Pecková. První vystoupení se uskuteční 24. března ve Dvořákově síni pražského Rudolfina za doprovodu PKF-Prague Philharmonia s dirigentem Aleksandarem Markovičem. V plánu jsou i další koncerty včetně účasti na několika hudebních festivalech. Na dnešním setkání s novináři o tom informovali zástupci vydavatelské společnosti Supraphon.
Stejně jako na nové nahrávce i na pražském koncertě společně s Peckovou vystoupí sopranistka Ivana Veberová v roli Elektry ve Straussově stejnojmenné opeře a slovenský basista Peter Mikuláš jako Herod v závěrečné scéně z Mariottovy opery Salomé.
Všechny árie nového projektu Peckové jsou áriemi hříšnic jako jsou Máří Magdalena, Herodias, Dalila, Médea, Elektra či Salomé. "Když se podíváte na postavy v mezzosopránovém oboru, tak téměř každá z nich se dá označit za hříšnici. snad je to temnější barvou hlasu," uvedla Pecková k novému albu. Na pražském koncertu, na který ještě zbývají poslední vstupenky, nahrávce požehná kardinál Dominik Duka.
Za provokativním názvem alba se skrývá dramaturgická myšlenka samotné Peckové a Williama Diddena. "Jako psychiatr mohu zodpovědně říct, že odpuštění je tím nejesencionálnějším lékem, který dokáže uzdravit nemocnou lidskou duši i vztahy," sdělil Didden.
"Vzhledem k tomu, že jsem tím vším prošla, chtěla jsem to téma předat dál," podotkla Pecková, která podle svých slov Diddena poznala v těžkém období svého života, kdy uvažovala o konci kariéry. "Pomohl mi od bolavé duše, díky němu vím, že je vždy cesta ven," sdělila.
Pecková se pravidelně objevuje na koncertních pódiích i operních scénách evropských metropolí. Je držitelkou ceny Thálie za rok 1999 za titulní roli v Bizetově opeře Carmen na scéně Národního divadla v Praze.











