Přestože slavný německý operní dům patří ve své zemi k nejvýznamnějším kulturním institucím a hraje neustále před vyprodanými sály, "vysoká kultura" ho neuživí. Semperova opera chce proto využít své image k nalákání lukrativnějších akcí. První vlaštovkou byl obnovený ples v opeře, který se konal minulý pátek. Fotografie opery propaguje například německé pivo.
"Jsme značkou první třídy," prohlašuje pyšně ředitel opery Hans-Joachim Frey. A jeho zástupce Wolfgang Rothe dodává: "Semperova opera má ve světě pověst zástupce německých ctností v tom nejlepším slova smyslu." Opera doufá, že tento příznivý obraz využije už brzy některá německá firma.
Semperova opera je jedním z nejúspěšnějších operních domů v zemi, průměrně je vyprodána z 95 procent a loni se v ní hrálo téměř bez výjimky před vyprodaným hledištěm. Ani největší umělecké úspěchy ale nevynesou tolik, aby to stačilo na zaplacení mezd a provozních nákladů.