Recenze: Kryštof se na Srdcebeatu mění ve světovou kapelu

Petr Adámek
9. 6. 2015 8:30
Krajčo a spol. opět oslovili americké producenty a natočili hitovou a zvukově pestrou desku, jež se může směle měřit se zahraniční produkcí.
Kapela Kryštof
Kapela Kryštof | Foto: archiv kapely

RecenzeKryštof se během patnáctileté existence etablovali mezi jednu z nejlepších a nejúspěšnějších kapel domácího mainstreamu. Vytříbeným smyslem pro (leckdy možná prvoplánově) líbivé melodie a osobitou lyrikou Richarda Krajča se vypracovali až do největších českých hal, jejich singly pravidelně okupují rádiové vlny, a kapela to dokonce dotáhla k pořádání vlastního, divácky úspěšného putovního festivalu.

A zatímco jejich soukmenovci Chinaski nebo Divokej Bill v posledních letech často ztráceli dech, hvězda Kryštof svítí s každou deskou stále jasnějším světlem. To potvrzuje i aktuální počin Srdcebeat.

Kryštof - Srdcebeat | Video: YouTube

Se zmíněnými Chinaski spojuje ostravsko-havířovskou partu jeden zásadní činitel. Tím je zahraniční produkce. Sestavě kolem Michala Malátného tento krok restartoval uvadající kariéru, Kryštofu utužil směr nastavený už předchozí deskou Inzerát. Ve studiu po předchozí úspěšné spolupráci opět seděli Američané Yaron Fuchs a Ido Zmishlany a už po prvním poslechu Srdcebeatu je zřejmé, že cíl nahrávání zněl jasně: "Tohle musí znít světově!"

Je to právě zásadní proměna zvuku a "vymazlenost" aranží, díky nimž nepůsobí přívlastek "světová" v kontextu s aktuální nahrávkou jen jako velkohubé PR. Oba producenti moc dobře vědí, jak by v roce 2015 měl znít pop, a své know-how dokázali vštípit i kapele z kraje rázovitého. Významný podíl kláves, syntezátorů a elektroniky celkově, sborů, zastřených kytarových linek, naprogramovaných bicích stejně jako mohutně znějících perkusí přibližuje Kryštof po bok kapel jako Bastille či Imagine Dragons.

Hodnocení: 80 %

Kryštof - Srdcebeat

Skladby: Každé ráno, Srdcebeat, Tak pojď hledat břeh, Přiznání, Otázky, Vysněnokrajina, Toužím, Mou vinou, Invaze, Ty a já

Kryštof, Srdcebeat. 41:20 min, Universal

Ruku v ruce se slyšitelným zvukovým posunem a novým přístupem se však zároveň vytrácí někdejší autenticita, jakási blízkost a snad i uvěřitelnost všech těch Lolit, Tramvají, Žen nebo Zrcadlení. Co však Kryštof v tomto ztrácí, jistojistě dožene úsměvy, milými slovy na sociálních sítích a hemžením dětí ve svých klipech.

Přes všechny pohledy za naše hranice skupinu pevně ukotvuje v našich zeměpisných šířkách rozpoznatelná poetika Richarda Krajča. Chvílemi stále hraničí s patosem ("Já pořád toužím, ať tě to pálí - koupat se v loužích, kde i slzy se válí" v Toužím nebo "Protože ty a já jsme jedno jen ze dvou částí, protože ty a já jsme dvě křídla nad propastí" v závěrečné baladě Ty a já), přesto frontmanovi nelze upřít cit a hbitost při hře se slovy.

Kapela může být právem pyšná na odvedenou práci. Už teď je jisté, že Srdcebeat bude při předávání hudebních cen v příštím roce často skloňovaným jménem. A zároveň není pochyb o tom, že vedle stále rostoucího davu (místy až fanaticky) věrných fanoušků aktivizuje nová deska další, podobně fanatické odpůrce.

před 23 minutami

Končící liberecký šéf policie Husák se přesune k útvaru policejního vzdělávání

Nynější liberecký krajský policejní ředitel Vladislav Husák bude působit jako metodik Útvaru policejního vzdělávání a služební přípravy. Z místa krajského šéfa ho policejní prezident Jan Švejdar kvůli účasti na narozeninové oslavě v teplickém hotelu odvolá 1. února, od té doby nebude dostávat příplatek za vedení. Husák o přeložení sám požádal.

"Vladislav Husák dnes doručil policejnímu prezidentovi žádost o převelení na jiné místo ve stejné služební hodnosti. Policejní prezident jeho žádosti vyhověl," uvedla mluvčí policejního prezidenta Kateřina Rendlová. Husák podle ní nadále zůstane v desáté platové třídě, odebráním příplatku za vedení a zvláštního příplatku mu klesne příjem o zhruba 20 000 korun měsíčně.

před 27 minutami

Aktivisté dostali za poškození věže elektrárny peněžité tresty až padesáti tisíc

Pět aktivistů ekologické organizace Greenpeace dostalo ve středu za poškození chladicí věže elektrárny Chvaletice peněžité tresty od 28 000 do 49 000 korun. Soud jejich jednání kvalifikoval jako přečiny poškození cizí věci a poškození a omezení provozu obecně prospěšného zařízení. Rozsudek není pravomocný, státní zástupce, zmocněnec elektrárny i všichni obžalovaní si ponechali lhůtu na odvolání.

Aktivisté v říjnu 2016 od 3. do 5. října obsadili chladicí věž elektrárny na protest proti povolení její modernizace a tím prodloužení provozu do roku 2030. Za pomoci horolezecké techniky se z věže spustili a navrtali do opláštění kolem stovky děr, poté na ni ukotvili a rozvinuli transparenty. Uvnitř chladicí věže odpálili několik dýmovnic, aby vizuálně znázornili exhalace z elektrárny. Podle elektrárny tím věž znečistili.

V Kamerunu se srazily autobus a kamion s benzínem, uhořelo 53 lidí

Při srážce autobusu s kamionem přepravujícím benzín uhořelo v noci na středu na západě Kamerunu 53 lidí, informovala s odvoláním na tamní policii agentura AFP. Dalších 29 cestujících bylo vážně zraněno, nejčastěji se jedná o popáleniny. Mezi zraněnými jsou i tři děti.

Oběti kvůli požáru, který způsobil unikající benzín, nebylo možné identifikovat, uvedl guvernér regionu Awa Fonka Augustine.

Podle informací listu Actu Cameroun cisterně selhaly brzdy, srazila se s autobusem přepravujícím sedm desítek lidí a vše vybuchlo. K nehodě podle svědků nejspíš přispěla také mlha a špatná viditelnost na úzké silnici vedoucí po úbočí hory.