Novinku Paula McCartneyho provoní káva

24. 3. 2007 13:00
Londýn - Jedno frappuccino a Paula McCartneyho, budou od června hlásit v kavárnách sítě Starbucks fanoušci písní jednoho z exbeatlů.
Foto: Reuters

Paul McCartney u nadnárodního řetězec obchodů s kávou vydá nové album. A následovat ho brzy mají další velká jména i začínající hudebníci, kteří už nevěří zavedeným gramofirmám a chtějí své desky vydávat u značky Hear Music. "Přepadání" zákazníků se jim jeví jako jedna z cest krize gramofonového průmyslu.

Starbucks, k jehož 13 500 pultům s kávou zajde každý týden 44 milionů lidí, má výhodu v tom, že své návštěvníky dobře zná a desku jim může nabízet adresně. Na to slyšel i McCartney, když potvrdil podpis smlouvu s "kavárenským" labelem, pro který to znamená ostrý start.

Starbucks tak mění taktiku. Doposud se soustředil na licenční nahrávky, z nichž nejúspěšnější byly duety Raye Charlese Genius Loves Company, ale teď se chce vrhnout do přímého konkurenčního boje s giganty.

Foto: ČTK

A zdá se, že i první výstřel byl úspěšný. Jakmile hudebník potvrdil odchod, cena akcií EMI klesla o necelá dvě procenta.

McCartney byl u EMI vázaný čtyřicet let; společnost stále vlastní práva na jeho starší skladby a vyšlo u ní i jeho poslední písničkové studiové album Chaos and Creation in the Backyard i vážmohudební oratorium Ecce Cor Meum.

Chaos and Creation in the Backyard si nicméně nijak dobře, prodalo se ho méně než půl milionů kopií a v britské hitparádě nebyl výš než desátý. Pro čtyřiašedesátiletého čerstvě rozvedeného McCartneyho by tak kávový kontrakt mohl znamenat hvězdnější návrat na scénu.

Řetezec zase s účastí exbeatla posílí povědomí o své značce i nabídce - a udělá další krok na cestě do světa zábavy. Starbucks už vydal několik knih a spoluprodukoval celovečerní film. Má svou stránku na hudebním inetrenetovém obchodu iTunes a v části svých kaváren umožnuje zákazníkům vypálit si stahovanou hudbu na CD.

 

Právě se děje

Další zprávy