Londýn - Vítězka loňského kola britské soutěže X Factor Leona Lewis překonala rekord nejrychleji prodávaného debutu, který teprve loni s neuvěřitelnou vehemencí nastavili Arctic Monkeys debutem Whatever People Say I Am, That's What I'm Not.
Zpěvačka prodala během jediného týdne 375 tisíc kusů alba Spirit tedy zhruba o 12 tisíc více než Arctic Monkeys.
Absolutní rekord nejrychleji prodávaného alba však stále drží Oasis, kterým se s Be Here Now podařilo v roce 1997 během prvních sedmi dnů prodat 813 tisíc kopií.
V úhrnu rychlých prodejů je Spirit čtvrtou deskou. Před ní jsou jen zmínění Oasis, dále Coldplay s X&Y a Life For Rent od Dido.
V Top 10 se dá nalézt Intensive Care od Robbie Williamse, Bad Michaela Jacksona nebo U2 s dvojalbem Rattle & Hum.
Kromě toho, že má dvaadvacetiletá Leona Lewis nejprodávanější album, může se těšit i z toho, že její skladba Bleeding Love je stále na prvním místě britského singlového žebříčku. Ten zaznamenal pouze jedinou novinku v první desítce - a sice nový singl Bloc Party Flux.
Rostoucí oblibu interpretů, jež vygenerovaly soutěže postavené na příběhu a emotivní společné cestě, kterou si zpěváci v přímém přenosu vyšlapávají, ilustrují i víkendové American Music Awards.
Zpěváci vzešlí ze soutěže American Idol - model, na němž je založeno Česko hledá SuperStar - zastínili za mořem v počtu cen i takové instituce a notorické sběrače, jako jsou Justin Timberlake nebo Beyonce.
Dvojice bývalých Idolů country zpěvačka Carrie Underwood plus Chris Daughtry se svojí kapelou - posbírali každý po třech cenách z dvaceti dvou kategorií.
Výherci, které tradičně vybírá anketa mezi reprezentativním demografickým vzorkem 20 tisíc amerických posluchačů, pochopitelně neopomněli poděkovat Simonu Fullerovi, britskému vynálezci formátu Superstar.
K čemuž Chris Daughtry alibisticky dodal to, co si v zásadě myslí všichni absolventi reality show: "Ta soutěž ze mě neudělala, co jsem. Pouze mi dala šanci, abych to všem mohl ukázat."