Londýn - Na poslední chvíli se londýnský kvartet Bloc Party rozhodl uspíšit vydání nového alba. Na pondělním fanouškovském chatu kapela prohlásila, že deska Intimacy bude od čtvrtka 21. srpna k stažení z jejich oficiálních stránek za 5 liber; k tomu bude možnost předobjednat si za 8 liber CD, které vyjde o týden později.
Bloc Party tak jdou svým způsobem ve stopách Radiohead nebo Nine Inch Nails, kteří svoje alba vydali nejprve v mp3 formatu, i když si za to primárně nenechali platit.
Pohnout s datem vydání třetího alba se Bloc Party rozhodli nedlouho poté, co do éteru vstoupil nový singl Mercury. Jeho převážně elektronický základ s naefektovaným vokálem zněl i na kapelu, která se nebojí experimentovat a vyvíjet se, dost radikálně. Zvlášť ve srovnání s aktuální podobou britské hitparád.
Bloc Party - Mercury
„Řekl bych, že změna stylu se dala vystopovat už ve skladbách Flux nebo The Prayer," okomentoval Mercury v rozhovoru pro BBC zpěvák Kele Okereke. „Jsme kapela, která ráda zkouší, co ještě nikdy nedělala. Ne vždycky to dopadne, ale aspoň my si ty pokusy užíváme."
Už nyní je ale ke slyšení na MySpaceu kapely poměrně přijatelnější a klasičtější skladba Trojan Horse.
Bloc Party na Intimacy syntetizovali osvědčené kroky z předchozích alb. Nahráli je na dva zátahy v Kentu a v Londýně. Pokaždé s jiným - ale ne neznámým - producentem. Sešli se znovu Paulem Epworthem, který produkoval debut Silent Alarm a přinesl klubový trhák roku 2004, Banquet.
Ostatně on dokázal najít pro klasickou rockovou sestavu do té doby naprosto ojedinělý elektronický zvuk a napojit Bloc Party na remixérskou scénu. Což byl impulz i pro nespočet epigonů.
Nezanevřeli ale ani na Jacknifea Lee, který zase definoval zasmušilou a nostalgicky sevřenou podobu následovníka z roku 2007 A Weekend in the City. Tehdy dokázali Bloc Party najít pro party zvuk špinavá městská témata jako příležitostný sex, kocoviny, postavení rasových menšin i bombové útoky na Londýn z roku 2005.
Weekend in the City v Británii debutoval na druhém místě albového žebříčku, ale zaznamenal úspěch i v USA, když skončila na perodejní hitparádě desek Billboard 200 na dvanáctém místě.
Z trendy kapely se Bloc Party během pěti let podařilo přelít se do pozice inovátorů a hledačů, kterým jejich experimenty vycházejí, což není na trhu lačnícím po novinkách úplně nejsnadnější úkol.