New York - Upíři z filmu 30 Days of Nights přinesli producentům ze Sony za první víkend po premiéře 16 milionů dolarů a vítezství ve víkendovém žebříčku zámořských kin.
Komiksová adaptace s Joshem Hartnettem a Danny Hustonem v hlavních rolích, jejíž výroba přišla na 30 milionů, se tak záhy téměř z poloviny zaplatila.
Vítěz z minulého týdne, romantická svatební komedie Why Did I Get Married? se znovuvzkříšenou Janet Jackson, se posunula na druhé místo. Ale i tak si přišla na víc než 12 milionů.
Janet Jacksonová porazila v kinech královnu Cate
Další očekávanou premiérou minulých dní byl režijní debut Bena Afflecka, který do ústřední role filmu Gone Baby Gone obsadil svého bratra Caseyho coby soukromého detektiva pátrajícího po uneseném dítěti. Utržených 6 milionů jim stačilo na páté místo.
President The Walt Disney Co. Daniel Battsek sice očekával, že překoná hranici 10 milionů, ale ani tak neskrývá nadšení. Výroba stála 20 milionů a do kin vstupoval ve 1 713 kopiích, což je pro uplynulý týden jedno z nejmenších čísel v aktuálním top 10.
Rozhodně si vedl lépe než Rendition, další drama reflektující zklamání z války v Iráku, v němž si Reese Witherspoon zahrála ženu, jejíhož manžela egyptského původu unese CIA.
Do žebříčku vstoupil snímek na 9. místo s tržbou pod 5 milionů, zatímco distributor New Line Cinema doufal v dvojnásobek. Tvůrcům se evidentně nepodařilo publikum přesvědčit, že film přináší k tématu cokoli odlišného od už bodujícího Království.
Další svého druhu novinkou, jež se propracovala na osmé místo, je disneyovými studii přepracovaná 3-D verze kultovního animáku Tima Burtona Nightmare Before Christmas (česky někdy jako Ukradené vánoce). Distributor ji pochopitelně nasadil jako předhalloweenskou přípravku.
Doba výpravných letních blockbusterů a megavýdělků je pryč. Než přijdou Vánoce, jsou na řadě strašící filmy. Doprovod jim dělají ambicióznější tituly, které bojují o pozornost v počínající sezoně nejrůznějších kinematografických cen.
Jen v posledních dvou týdnech si premiéru ve Spojených státech odbylo třicet takových kandidátů. "Některé z těch filmů mají nejlepší recenze, jaké se za celý rok objevily, ovšem publikum je vůči nim zdá se lhostejné." komentuje situaci analytik Paul Dergarabedian, prezident společnosti Media By Numbers LLC.