8. ZMIZELÁ. David Fincher má čich na knižní předlohy, jež jsou takzvaně v kurzu (Klub rváčů). Potvrzuje to i svou novinkou, v níž se rozhodl zadaptovat bestseller Gone Girl od autorky Gillian Flynn. Ta se ujala i scénáře a je především její zásluha, že okolnosti související s matoucím konceptem nespolehlivého vypravěče nejsou prozrazeny dřív, než je nutno. Nevěrohodnými vypravěči jsou zde obě ústřední figury. Ztracená manželka i její zdrcený manžel, který ji hledá. Právě skrze střídání obou perspektiv (manžel-manželka) i časových rovin (minulost-přítomnost) se postupně odhalují jednotlivé charakterové rysy postav, které nám můžou dát odpověď na otázku, kdo v této hře je tou obětí. Fincher odhaluje zákoutí psychopatické mysli a vypůjčuje si k tomu žánrové prvky hitchcockovského thrilleru, melodramatu, krimi, campového hororu, grotesky, mediální reality show i psychologického dramatu. Jeho sžíravý komentář k finanční krizi, mediální potřebě honu na čarodějnice i instituci manželství, jež se otřásá v základech v důsledku sociálně-ekonomických výkyvů, se pak stává jedním z horkých kandidátů na Oscara v kategorii nejlepší adaptovaný scénář. | Foto: Cinemart