Snímek si ukousl velké sousto. Šedesátimilionový rozpočet se podle režiséra Pavla Sadílka zdá vysoký, ale pro animovaný loutkový snímek jde ve skutečnosti o skromnou sumu.
Jediná komplikovaná loutka totiž podle něj vyjde na víc než sto tisíc korun. Proto bude na podporu produkce v září rozjeta i kickstarterová kampaň, podobně jako na snímek Charlieho Kaufmana Anomalisa, který vznikal z podpory fanoušků stejnou technologií a stylisticky se k němu Sadílek několikrát přirovnal. Byť podoba Jágrovy loutky evokuje spíš Team America od tvůrců South Parku a vykazuje mnohem víc stylizace.
Srovnáváním s Kaufmanem nasadil každopádně laťku pořádně vysoko. Stejně jako když zmínil, že jedná o spolupráci s Pixarem. Ambice týmu opravdu nechybí. Což je v pořádku. Loutkový snímek si vždy žádá obrovské úsilí, především co do časové investice, vzniká ostatně políčko po políčku, tvůrci tedy musí věřit, že výsledek jejich práce bude skvělý.
Můžeme tomu věřit i my? Bohužel nemáme z posledních let příliš dobré zkušenosti s kvalitními rodinnými komediemi, jak se chce Nagano i přes snahu držet se faktů stylizovat. Sadílek se distancoval od animáků, jako je Kozí příběh, jemuž by se nerad přiblížil, což je nepochybně pozitivní. Ale dokáže odvyprávět příběh o pár hokejových zápasech zajímavě? Snad tu nepropadne fanouškovskému nadšení a zůstane filmařem. Scénář stále není dokončený a mnoho aspektů je v jednání.
Podle krátkých němých ukázek a storyboardů zatím nepoznáme víc, jde jen o ukázku animace. Jágr v nich trénuje a vydává během toho podivné zvuky, což však, doufejme, nebude naplňovat celý film. Tam ho má mluvit Vojtěch Dyk. Dominika Haška si možná střihne Ondřej Vetchý a Ivana Hlinku Jiří Bartoška. Samotný Jágr s Haškem jsou moc vytížení, aby ztvárnili sami sebe, ale možná se dočkají čestné roličky.
Scenáristu Petra Kolečka nemůžeme brát jako záruku. Pod správným vedením se jeho text může proměnit v jeho Okresní přebor, pod horším v Padesátku. V lepším případě může tedy vzniknout zajímavá reflexe, v horším pitvořivá blbina.
Supervizor speciálních efektů Michal Křeček doplnil, že snímek bude mít 85 minut, skládat se bude z jednoho tisíce záběrů, z toho 370 bude trikových (a spousta dalších retuší). Tím by si přesto rád zachoval fyzický dojem – předně kvůli osvětlení, které nedokáže imitovat sebelepší počítač.
Nagano zatím vypadá jako dílo, do nějž vloží tvůrci spoustu poctivé práce. Ale jestli bude úspěšně zužitkována, stále záleží na spoustě proměnných.