Americká kina mají nečekaný hit. Mluví španělsky

Kultura ČTK Kultura, ČTK
3. 9. 2013 14:55
Snímek Instructions Not Included vydělal o víkendu 10 milionů dolarů
Foto: Aktuálně.cz

Los Angeles - Nečekaným filmovým hitem se ve Spojených státech stal snímek Instructions Not Included (No se Aceptan Devoluciones, Návod nepřiložen), který o víkendu zaznamenal rekordní tržby pro španělsky mluvený film.

Dramatická komedie s titulky byla pátým komerčně nejúspěšnějším filmem prodlouženého víkendu a potvrdila potenciál španělsky mluvícího obecenstva pro hollywoodská studia.

Diváci za film zaplatili na vstupném deset milionů dolarů (195 milionů korun). Byl přitom uveden jen ve 347 kinech, především v Kalifornii a Texasu, takže v přepočtu na jedno kino tržby činily 28.818 dolarů. To je čtyřikrát více, než byl průměr filmu The Butler s Oprah Winfrey, který měl s 20 miliony dolarů o víkendu celkově nejvyšší tržby a který byl uveden ve skoro 4000 kinech.

"Nikdo to nečekal," uvedl Paul Dergarabedian ze serveru Hollywood.com. "Film stojí na roztomilém nápadu a měl skvělou marketingovou kampaň," dodal.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Hlavní roli hraje dvaapadesátiletý Eugenio Derbez, který je v Mexiku televizní hvězdou a snímek i režíroval. Hraje playboye v přímořském letovisku v Acapulcu. Bývalá milenka mu přinese domů nemluvně, které je jeho, a ponechá ho, aby se o ně staral.

Film neměl obvyklou hollywoodskou marketingovou kampaň, ale spoléhal především na Derbezovu popularitu na sociálních sítích. Derbezův Twitter sleduje 3,2 milionu lidí a 1,5 milionu se líbí jeho facebooková stránka.

Podívejte se na komerčně nejúspěšnější filmy roku 2013:

"Je to největší hvězda, o které jste nikdy neslyšeli," řekl Paul Presburger, šéf distribuční společnosti Pantelion. Společnost založilo studio Lionsgate a mexický mediální gigant Televisa ve snaze využít španělsky mluvících diváků v Americe.

Podle údajů profesní asociace Motion Picture Association of America Hispánci loni koupili v USA 10,9 milionu lístků do kina, tedy 26 procent všech prodaných vstupenek. Je to jedná demografická skupina, která loni chodila víc do kina než v roce 2011, uvedla firma pro výzkum trhu Nielsen.

Zatím nejúspěšnějším španělsky mluveným filmem v Americe byl horror Faunův labyrint, který režíroval Španěl Guillermo del Toro. V roce 2007 o prvním víkendu utržil 4,5 milionu dolarů a jeho celosvětové tržby dosáhly 83 milionů.

Instructions Not Included, který půjde koncem září i do mexických kin, by přitom mohl být americkému hispánskému obecenstvu bližší, protože se odehrává v Mexiku a Los Angeles.

 

Právě se děje

Další zprávy