Zákaz se týká všech typů médií včetně těch online a sociálních sítí. Reklamy by neměly zobrazovat stereotypy ohledně prací v domácnosti nebo vzhledu.
Úřad jako příklady uvádí typ reklamy, ve které muž odpočívá, zatímco zbytek rodiny dělá nepořádek, který musí žena uklidit. Problematické jsou i reklamy cílící na nové matky, které zdůrazňují, že je podstatné vypadat přitažlivě a mít uklizený domov na úkor psychického zdraví.
Neměly by se také objevovat spoty, ve kterých jsou muži zobrazeni jako méněcenní kvůli tomu, že vykonávají stereotypně "ženské" práce.
Stížnosti na porušení zákazu posoudí ASA, britské provozovatele vysílání k pravidlům váže licenční smlouva.
Podle úřadu nejde o kompletní odstranění genderových stereotypů, ale o omezení těch, které jsou škodlivé.
"Řečeno jednoduše, zjistili jsme, že některá opakovaná zobrazení v reklamách mohou do jisté míry omezovat potenciál jednotlivce," uvedl Guy Parker, výkonný ředitel ASA. Pravidla také neznamenají, že ve všech reklamách musí být zastoupena obě pohlaví nebo se v nich nesmějí objevovat přitažliví a úspěšní lidé.