New York - Jak lidé dávají najevo na sociálních sítích pozitivní emoce? Nejčastěji používají k vyjádření radosti či smíchu zkratky haha a hehe. Mladší ročníky a ženy pak dávají přednost smajlíkům, píše The Independent s odkazem na studii provedenou Facebookem.
"Smích nebo radost, zkrátka pozitivní emoce vyjadřuje pomocí různých zkratek či grafických ikon až 15 procent všech uživatelů. Nejčastěji se v rámci profilů na sociálních sítích setkáváme se zkratkami haha nebo hehe a smajlíky. Jen málo lidí využije zkratku lol," uvádí Facebook ve své studii.
Z týdenního průzkumu příspěvků vyplynulo, že z uživatelů, kteří vyjadřují na sociálních sítích emoce pomocí zkratek a ikon, využije 51,4 procenta z nich zkratku haha, 33,7 procenta sáhne po smajlíku a 13,1 procenta použije hehe. Minimum z nich, a to 1,9 procenta, pak napíše lol (laughing out loud, hlasitě se směji, pozn. red.).
Způsob, jakým lidé dávají najevo v rámci virtuální komunikace pozitivní emoce, zároveň souvisí s řadou faktorů: s věkem, pohlavím a místem bydliště, uvádí dále studie.
Autoři studie rovněž upozornili na to, že k výsledkům dospěli na základě průzkumu uživatelských profilů, nikoliv soukromé korespondence v rámci aplikace Messenger. Zdůraznili, že právě v soukromí se lidé mohou vyjadřovat odlišně.