Minulý týden dostal přednost simulátor farmaření. Z pohledu „tvrdého jádra“ hráčů to je zrada, protože ve stejné době vyšel vynikající Battlefield 1. Tentokrát to napravíme. A stejně jako vydavatelský dům Electronic Arts k Battlefieldu přidáme Titanfall. Obě hry spojuje žánr střílečky, obě jsou brilantní, ale jinak mohou být těžko odlišnější.
Battlefield 1
Battlefield vyšel před 14 dny a okamžitě se stal jednou z nejlépe hodnocených her letošního roku a jednou z nejlépe prodávaných. To vše naprosto zaslouženě.
Pochvalu si autoři hry zaslouží za příběhovou část, která nikdy nepatřila k nejsilnějším stránkám série. Návrat do prostředí první světové války s sebou přinesl možnost ukázat trochu lépe, že válka přeci jen není pouze otázka adrenalinu a cti. Už úvodní okamžiky nesou silné a jednoduché poselství: „Tohle je frontový boj, nečeká se, že byste přežili“.
Seznámení se zrodem totální moderní války je krátké a intenzivní. Stejně taková je příběhová kampaň, která primárně slouží k podrobnějšímu představení různých složek hry, která zahrnuje vše od nejobyčejnější pistole přes tanky a vzducholodě až po arabské plnokrevníky. Stejně jako krátký úvod, i příběhová kampaň rozdělená do několika samostatných příběhů, ukazuje vždy válečné úsilí jednoho konkrétního vojáka.
To ale neznamená, že by kampaň nebyla rozmanitá, naopak. Už úvodní tanková část se promění v (méně povedenou) část založenou na plížení a utajené likvidaci německých vojáků. V rámci jednoho příběhu se hra promění ještě dvakrát, když najdete odstřelovací pušky schopné efektivní střelby na nějakých 150 metrů, a nakonec, když musíte uhájit nádraží před několika vlnami německé těžké techniky.
Mnohem více času hráči logicky stráví v režimu online klání, který obsahuje hned několik režimů, mezi nimiž vynikají dva: Operace založené na reálných bitvách první světové války, které trvají i hodinu na několika různých na sebe navázaných mapách, a naopak kompaktnější a intenzivnější týmové zápasy bez těžké techniky.
Battlefield 1 samozřejmě obsahuje i tradiční a asi nejoblíbenější režim Conquest pro 64 lidí založený na boji o kontrolní body a jejich udržení. Kromě toho můžete hrát i o poštovní holuby nebo telegrafy, kde přístup ke komunikačním prostředkům znamená výhodu v podobě dělostřelecké podpory.
Titanfall 2
Titanfall 2 si zaslouží lepší osud. První zprávy mluví o tom, že pokračování původního Titanfallu, které nyní vychází nejen na PC a Xboxu, ale i na PlayStation 4, našlo jen čtvrtinu zákazníků ve srovnání s prvním dílem. A to je ostuda a škoda. Titanfall 2 je totiž mnohem lepší hra než původní pokus o čistě online střílečku, ve které hráči mohou na pomoc přivolat obrněné mechy, jejichž označení Titan se dostalo do názvu hry.
Druhý díl se vrací k základům, mezi které patří kvalitní příběhová část pro jednoho hráče. Svět, ve kterém bojují muži v obřích mechanických oblecích s umělou inteligencí a obrovskou palebnou silou, díky tomu dostává mnohem smysluplnější pozadí, než jaké vývojáři dokázali vložit do prvního dílu. A i když jde v podstatě o klasický boj utlačovaných proti tyranům, s využitím sci-fi prostředí a hrátek s časem, příběhová část Titanfallu působí skvělým dojmem.
Spojení hráče (pilota) a titána, který se jmenuje BT, funguje přesně tak, jak má. V bojovém obleku je pilot Cooper jednomužnou bojovou pevností, mimo tělo bojového robota se pak mění v akrobata díky malému jetpacku na zádech. Skoky a hlavně běhání po stěnách jsou základní složkou hry, nejen v příběhové kampani, ale také v multiplayeru, stojící pilot je mrtvý pilot.
Netradiční pohybové možnosti dělají z příběhové kampaně mix Doomu a Assassin’s Creed. A jako tradičně u her, které zahrnují skákání a hledání cesty ve zdánlivě neprostupném terénu, můj Cooper umřel na následky pádu asi stokrát častěji než v přestřelkách, které jsou intenzivní, ale zvládnutelné díky obnovování zdraví a pomoci při míření, což je na konzoli opravdu příjemné.
Online souboje s ostatními hráči fungují podle očekávání, kombinace dvou doplňujících se režimů hraní – v Titanovi a bez něj. A příjemnou vlastností multiplayeru v Tintanfallu je od prvního dílu začlenění nepřátel ovládaných počítačem, takže pokud začínáte a nemáte šanci proti lidským nepřátelům, nebudete se cítit úplně mizerně a neschopně.